Krótkie filmy utrudniają uczenie się | tagesschau.de


Status: 29.06.2025 8:01

Krótkie filmy uczenia się w mediach społecznościowych otrzymują miliony kliknięć każdego dnia. W dwóch badaniach Tu Braunschweiga efekt uczenia się tych interpretacyjnych filmów został przetestowany-wynik jest trzeźwy.

Transfer wiedzy rozrywkowej do jednej minuty: interpretacyjne filmy w mediach społecznościowych Obiecują szybko i co ciekawe prezentowanie kruchych materiałów edukacyjnych. Thorsten Otto z Institute of Teaching Psychology, Braunschweig Technical University, ma nadzieję promować świadome przetwarzanie nowych mediów.

Właśnie dlatego zbadał wpływ krótkich filmów na sukces uczenia się w dwóch eksperymentach. Psycholog podsumowuje wyniki jego ludu badanie Razem. Jednak konsumpcja wideo nie generuje głębszego myślenia i zrównoważonej wiedzy zakotwicznej.

Korzystanie z krótkich filmów Zmniejszyć sukces uczenia się

Psychologowie sprawdzili, czy media cyfrowe mogą być mądrze używane w klasach i uczeniu się. Kolorowe klipy, które trwają dziesięć do 60 sekund, są łatwe do zużycia.

W eksperymencie online efekt uczenia się filmów interpretacyjnych porównano z wynikami uczenia się informacji tekstowych. 120 uczniów otrzymało treść wiedzy na poziomie słów i zostało podzielonych na cztery grupy. Dwie grupy zobaczyły to w formie tekstowej, a pozostałe dwie grupy testowe obejrzały kolekcję trzech krótkich filmów w stylu Tiktok i Instagram. Kolejne quizy wiedzy, szczególnie w bardziej złożonych zadaniach aplikacyjnych, wykazały znaczące różnice: ogólnie uczestnicy, którzy widzieli cięcia wideo, byli gorsi.

OTTO ogranicza to do pierwszego badania naukowego na ten temat. Konieczne są dalsze badania w celu potwierdzenia wyników i zbadania możliwych przyczyn różnych efektów uczenia się.

Wysokie zużycie wideo może pogorszyć Wyniki testu

W kolejnym badaniu przeprowadzonym przez Thorstena Otto zapytano 170 dorosłych o krótkie konsumpcję wideo i ich cele uczenia się. Powinieneś także ocenić swoją zdolność do racjonalnego myślenia. W rzeczywistości uczestnicy badań, którzy wykorzystali wiele krótkich filmów do nauki, również doceniali ich zdolność do myślenia o logice.

Późniejsze testy wiedzy wykazały, że badani z wysokim zużyciem wideo osiągnęli słabe wyniki. Wyniki odpowiadają obecnej sytuacji badań, ale nie zezwala na żadne wnioski przyczynowe. „Ludzie, którzy zwykle używają krótkich filmów w takich testach, mogą równie dobrze zrobić”.

Zużycie wideo może zmniejszyć myślenie użytkowników

Wyniki są ważne dla Klausa Zierera, profesora edukacji szkolnej na Uniwersytecie w Augsburgu. Badacze edukacji podkreślają, że dopóki nie podlega użyciu i ograniczeniom nauczycieli, istnieją już naukowe i rozsądne pytania dotyczące korzyści edukacyjnych multimediów. „Nowe badanie jest teraz pokazane w filmach interpretacyjnych, ponieważ podobne prace badawcze wykazały, że prysznice wideo nie poprawiają wydajności uczenia się, ale nawet zmniejszają się w porównaniu z czytaniem klasycznych tekstów”.

Jego wniosek jest taki, że media cyfrowe nie mogą łatwo zastąpić sprawdzonych form uczenia się, takich jak lektura tekstu i nauczanie dialogu. Ponadto, chyba że masz koncepcję edukacyjną, nie będziesz w stanie poprawić jakości nauczania.

Autorka studiowania Otto potwierdziła, że ​​podczas obserwowania pasywnych poglądów użytkownicy wideo nie mieli głębokiego zrozumienia eksperymentu, tak jak podczas czytania tekstu.

Promocja konsumpcji krótkich filmów płytki badanie

Kolejny wynik: krótkie oglądanie wideo, które trwało trzy minuty, co prowadzi do preferencji dla powierzchownych podejść do uczenia się dla uczestników badania. Ta opisana w ten sposób strategia uczenia się opiera się na minimalnym wysiłku – treść jest niezapomniana, nie przenikając ani nie rozumie. Pytanie: Według badań edukacyjnych ludzie, którzy uczą się w jakikolwiek sposób, zwykle osiągają gorsze wyniki.

Autorka studenta Otto wyjaśnia niższy efekt uczenia się używania wideo przy użyciu „Teorii poznawczej uczenia się multimedialnego” i mentalnego przepisu do pasywnego konsumpcji. Dlatego uczenie się jest najbardziej skuteczne, gdy dostarczasz informacje w zrównoważonym związku przez różne kanały (wizualne i audyt) bez przeciążenia zasobów poznawczych. Nie ma czasu na połączenie nowej wiedzy ze znaną nową wiedzą podczas oglądania krótkich filmów.

Ponadto, według Otto, „wizualna stymulacja poprzez szybkie zmiany obrazu i nakładki w krótkich filmach może zalewać pamięć roboczą i nie przetwarzać i nie zauważać treści na dłuższą metę”.

Do lepszej nauki: Literactwo w mediach wzmacniać

Dlatego szef badań Otto zaleca pozytywne i krytyczne badanie krótkich filmów – szczególnie w przypadku stosowania w szkołach. Przed nauką i po nauce uczniowie powinni to zrobić bez krótkoterminowego konsumpcji wideo, aby mogli przemyśleć treść uczenia się i lepiej zapewnić pamięć. Badania pokazują, że podczas nauki stężenia mogą również cierpieć, gdy telefon komórkowy będzie namacalny.

(TagStotranslate) Learning (T) Tiktok



Source link