Prawa konserwacyjne powinny zapewnić naprawę większej liczby urządzeń (takich jak telefony komórkowe i odkurzacze). Ale wielu handlowców oczekuje, że ceny wzrosną. Do napraw, a także odpowiedni dla nowego sprzętu.
Według ankiety planowane prawa do naprawy mogą prowadzić do wyższych cen nowych urządzeń elektrycznych i gospodarstw domowych, a także napraw. Z jednego Kolonia Institute of Business wychodzić. 68% ekspertów spodziewa się zwiększonych kosztów naprawy – szczególnie dlatego, że części zamienne są droższe i więcej kosztów personelu. Podobnie prawie dwie trzecie producentów (63%) spodziewa się, że naprawy staną się droższe dla klientów dzięki nowym przepisom. Wspominają również o innych kosztach personelu i ekstrapolacjach przechowywania części zamiennych.
62% ekspertów dealerów uważa również, że cena nowego sprzętu wzrośnie w celu pokrycia kosztów naprawy. Tylko 37% wierzy w producentów. „Wyniki badania sugerują, że dyrektywa może prowadzić do wyższych cen napraw, zrekompensując związane z nim wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju, takie jak zmniejszenie odpadów elektrycznych” – powiedział Ralf Deckers, ekspert w IFH. W badaniu przeprowadzono wywiady ponad 4100 konsumentów, 164 specjalistycznych dealerów i 20 producentów.
Wielu jest już zbyt drogich, aby to naprawić
Dyrektywa konserwacji UE wejdzie w życie w lipcu 2024 r. I musi zostać wdrożona w niemieckich przepisach do lipca 2026 r.. Producenci niektórych urządzeń, takich jak pralki, lodówki lub smartfony, muszą również naprawić swoje produkty w rozsądnych cenach, nawet jeśli gwarancja ustawowa wydzielająca. Jeśli naprawy zostaną wykonane w okresie gwarancyjnym, zobowiązanie zostanie przedłużone na jeden rok. Zostało to zaprojektowane tak, aby niektóre produkty wytrzymały dłużej i generować mniej śmieci.
Według badania IFH tylko 44% ankietowanych konsumentów słyszało o prawie. Sześć procent rok temu niż rok temu. Jak pokazał instytut IFH, koszty naprawy stały się barierą dla wielu klientów. Naprawy są zwykle zbyt drogie o 70% droższe niż zakup nowego zakupu. Na cztery aspekty konserwacja sprzętu zależy w dużej mierze od kosztów. Do 22% ceny zakupu jest przyjmowane.
80% oczekuje nowych Możliwości sprzedaży
Według tego badania branża zakłada, że popyt na naprawy rośnie. Wyjaśnili jednak, że nie jest to łatwe: trzy czwarte dealerów (74%) oświadcza, że nie mogą używać wyższych wolumenów naprawczych przy bieżącej pojemności. Wynika to głównie z braku ekspertów.
Jednak wielu sprzedawców detalicznych uważa również nowe prawo jako okazję. 89% uważa, że nowe prawa stworzą nowe opcje kontaktowe z klientami, a 80% spodziewa się, że zwiększone kontakty będą również doprowadzić do nowych opcji. Ponad połowa dealerów widzi również zwiększony potencjał naprawy w nowych obszarach biznesowych.
Oczywiste jest również, dlaczego wielu dealerów wciąż krytykuje projekt. Około 70% ankietowanych profesjonalnych dealerów uznało przedłużony okres gwarancji jako problem. Dyrektywa UE stanowi również, że jeśli wady występują w ustawowym okresie gwarancji, a konsument postanawia ją naprawić, dyrektywa zostanie przedłużona na jeden rok.
Ard Finance Evids Informacje Aliny Leimbach
(TagStotranslate) Konserwacja
Source link