Rząd federalny planuje podatek cyfrowy dla dużych firm technologicznych


Status: 29.05.2025 o 14:03

Rząd federalny chce zapytać duże firmy technologiczne o kasę. Minister kultury Weimer planuje wykorzystać austriacki model podatku cyfrowego.

Minister kultury Wolfram Weimer planuje podatek cyfrowy, który spotka się z dużymi firmami internetowymi, takimi jak Google Mother Alphabet i grupa na Facebooku Meta. Wei mo powiedział, że przygotowywany jest odpowiedni szablon prawny Wywiad z gwiazdami. „Nie chodzi tylko o reklamy Google. Zazwyczaj chodzi o operatorów platform z miliardami dolarów. Uważamy, że stawki podatkowe w wysokości 10% są średnie i legalne”.

Dlatego model jest Austria. W krajach sąsiednich duże platformy internetowe musiały płacić 5% swoich przychodów z marketingu reklamowego od 2020 roku. Weimer mówił o „platformie Soli”. Można go zastosować do platform korzystających z treści multimedialnych. Weimer powiedział, że oznacza to nie tylko produkty prasowe, ale także kulturę. Nie podał żadnych szczegółów na temat planu, takich jak możliwy dochód i kwoty wykorzystanych środków.

„Ogromna krawędź”

Klient końcowy nie powinien być proszony o sprawdzenie. Przedstawiciele kultury i mediów powiedzieli, że przykład z Austrii wykazał, że takie podatki nie zmieniły ich cen. „Prowadzi to jednak do tego, że firma wnosi niewielki wkład podatkowy do społeczeństwa, to znaczy ich ogromne zyski spadły do ​​pewnego stopnia. Jednocześnie otwiera to konkurencję”. Doświadczenie Austrii w tym, co moim zdaniem jest „przekonująca” platforma Soli.

Weimer wspomniał o zleceniu pracy w umowie o sojuszu między Unii a SPD. Powiedział, pod tytułem „Zwiększ różnorodność mediów – zapewnij swobodę wypowiedzi”: „Badamy zgłoszenia platform internetowych za pomocą treści medialnych. Zyski powinny skorzystać z lokalizacji mediów”. Może to prowadzić do dalszych konfliktów w trakcie napiętych stosunków transatlantyckich i sporów celnych ze Stanami Zjednoczonymi.

Porozmawiaj z tym Operator platformy

„Teraz musi nastąpić zmiana. Niemcy zależą teraz od infrastruktury technologicznej Amerykanów w wątpliwy sposób”. Kiedy Google zmienił nazwę na Zatokę Meksyku pod presją amerykańskiego golfa, po prostu zmniejszył się ze względu na ogromną siłę w globalnej komunikacji, a następnie rozpoznajemy problemy czające się w obecnej strukturze. “

Do tej pory duże platformy obsługiwały również „wykwalifikowane unikanie podatków”. Jest to nieokrągłe, co prowadzi do konfliktów z władzami państwowymi i europejskimi. Jest teraz struktura monopolistyczna. Odmiany mediów są na skraju wyginięcia.

Weimer opisuje dalszy proces w następujący sposób: „Stworzyliśmy ustawę o tym, jak umowa o sojuszu wymaga tego wymogu. Jest to teraz omawiane z zainteresowanymi stronami, ale co najważniejsze, w parlamencie. Tymczasem szukam rozmów z najlepszymi operatorami badającymi alternatywne rozwiązania na najwyższym poziomie”. Zaprosił zarządzanie Google i innych ważnych przedstawicieli branży na dyrektora do dyskusji: „Zbadaj alternatywy i być może dobrowolne samopomocy”.

Po tym, jak koalicja przeprowadziła wstępne rozmowy, był pod wrażeniem, że między koalicją, SPD i Zielonymi może istnieć ogromna solidarność. „Ostatecznie powinniśmy rzucić wyzwanie Google and Co.” – powiedział Weimer.

Zatwierdzenie polityki i Przedstawiciel mediów

Wiceprzewodniczący grupy parlamentarnej CDU/CSU Anja Weisgerber (CSU) z zadowoleniem przyjmuje plan Weimera. „Dzięki swojej sile rynkowej ryby dużych firm internetowych zarabiają miliardy dolarów, unikając podatków i ograniczają różnorodność mediów, a wielu małych przedsiębiorców medialnych walczy o przetrwanie” – powiedziała.

Weisgerber powiedział, że platforma Soli może być krajowym krokiem pośrednim. „Przestrzeń cyfrowa jest przyjmowana na całym świecie, więc będzie to królewska ścieżka udzielania odpowiedzi zarówno na poziomie europejskim, jak i międzynarodowym”.

Federalne Stowarzyszenie Wydawców Digital i wydawców gazet (BDZV) i Free Press Media Association (MVFP) również wyraziły zgodę. „Z zadowoleniem przyjmujemy chęć nowego rządu federalnego, aby osiągnąć monopol platformy w interesie różnorodności mediów cyfrowych”-powiedział rzecznik Matthias Ditzen-Blanke i Philipp Welte.

Jednak przychody z podatku nie powinny po prostu znikać w budżecie federalnym, ale należy je wykorzystać bezpośrednio do wspierania mediów redakcyjnych, których gospodarka podlega ogromnym atakom międzynarodowych platform technologicznych. „Właściwy sposób wspierania tego pozostaje niezmieniony. Redukcje podatków od biznesu w regularnych mediach pojawiających się na liczbach”.

(TagStotranslate) Digital podatek



Source link