W grze fantasy „Enshrouded” najlepsza niemiecka gra komputerowa pochodzi od programistów frankfurtów Smithy Keen Games. Dalsze nagrody zdobyły niemiecką nagrodę komputerową.
Zwycięzcą jest…. Ostra gra z Frankfurtu! Studio programistów zdobyło główną nagrodę i wygrało Game Adventure of the Adventure Game „Enshrouded” (DCP) (DCP) za 100 000 euro: „Enshrouded” to najlepsza niemiecka gra roku.
Ponadto gra otrzymała również 40 000 EUR w kategorii najlepszych innowacji i technologii. Istnieją inni zwycięzcy Hesji w DCP: najlepsza gra rodzinna (dostępna również 40 000 €) jest autorstwa Langen (Offenbach), Jonas Fisch „Prim”.
„Blob The Klex”, opracowany przez studentów z University of Applied Sciences w Darmstadt, zdobył młody prototyp (50 000 EUR), podczas gdy Flipper i Arcademuseum Seligenstadt (także Offenbach) otrzymali nagrodę specjalną z specjalnym 5000 euro.
Ostra gra nadal pisze udane historie
Keen Games nadal pisze historię sukcesu, która rozpoczęła się kilka lat temu: jego ex „Portal Knights” zdobył tytuł „Najlepszy niemiecki mecz” na DCP 2017. Kilkakrotnie przyznawane w Niemiec.
Gra spowodowała również sensację wśród graczy: „Enshrouded” sprzedano cztery miliony razy na platformie gier Steam i stała się międzynarodowym singlem. Gry niemieckie są rzadko tworzone.
Zdjęcie © HR
Korzenie w pokoju dziecięcym Darmstadt
Korzenie Keen Games są w pokoju dziecięcym w Darmstadt, gdzie kochający komputerową studentów Antony Christoulakis i Jan Jöckel zagrali swój pierwszy mecz. W 1993 roku oboje założyli swoje były studio z trzema innymi przyjaciółmi i stali się zapaloną grą w 2005 roku.
Dziś jest to międzynarodowa firma z ponad 70 pracownikami. W rzeczywistości tylko niewielka liczba zespołów pracuje w siedzibie głównej we Frankfurcie-Saxonhausen. Większość ludzi jest dystrybuowana na całym świecie – Berlin, Szwecja, Francja i Indie. Praca zdalna jest zapaloną rzeczywistością życia w grze, a także ma na celu przyciągnięcie i utrzymanie wykwalifikowanych pracowników.
Od pierwszego pomysłu po konferencję prasową zespół pracuje w „integracyjnych” od pięciu lat. „To już przyzwoita uczta dla wielu ludzi z własnego życia lub zespołu. Wspaniale jest widzieć, jak gra jest rozpoznawana” – powiedział Christoulakis po nominacji DCP.
Atrakcyjność „Enshrouded” istnieje dla siebie
W „Ogólnie” gracze są zanurzeni w otwartym świecie fantasy nękanym przez mgłą. Możesz odkrywać, walczyć, budować, ręcznie wykonać – w stylu klasycznych gier z piaskownicą, takimi jak Minecraft lub Valheim. Niektóre elementy gry przypominają już znane formaty, ale według Christoulakisa klucz do sukcesu leży gdzie indziej.
Od samego początku zespół opiera się na strukturze społeczności. „Inshrouded” można również grać samotnie, ale jego całkowitą stymulację można opracować tylko ze współpracy do 16 meczów na grupę. Koncentruje się na współpracy zamiast konkurencji – jest to również oczywiste poza grą: zespół jest na platformach społecznościowych, w tym w zarządzaniu społecznością.
Informacje zwrotne można przekazać wcześnie pod koniec gry
Christoulakis powiedział, że kolejnym czynnikiem sukcesu jest początek wczesnego dostępu na platformie parowej. Wczesny dostęp jest crowdfundingiem i jest często używany przez małe studia. Umieszczają wczesne grywalne wersje online, ale nadal czegoś brakowało. Gracze kupują tę niedokończoną wersję, a następnie mogą komentować dalszy rozwój – może to pójść nie tak, jeśli gra nie zostanie zakończona.
Dobrze idzie dobrze na „Inclusion”: gra jest w większości chwalona, a gracze świętują (te) n w świecie gry, intuicyjną architekturę i kilka programów jesienią.
Zakończenie gry może w dużej mierze przekazać informacje zwrotne na temat „Enshroud” w grze. Bitwa została narzekana na to, że jest zbyt prosta. Christoulakis powiedział, że zmiana musi pasować do planu zespołu i wizji gry: „ale jak dotąd działało dobrze”.
Pierwszy mecz bez dużego wydawcy
Specjalna funkcja: „Enshrouded” to pierwsza gra w Keen Game Publishing bez dużego wydawcy, tj. Bez profesjonalnego marketingu. Studio twierdzi, że ma ryzyko bardziej kreatywnych i długoterminowych praw.
Christolakis powiedział, że ważne jest, aby finansowanie państwowe około 2 milionów euro. Jednak jako promocja znana jako dotacja obejmuje to tylko część kosztów rozwoju. Całkowity koszt to dwa razy więcej niż miliony, a zespół zebrał również tę liczbę od inwestorów międzynarodowych. Podobnie jak inne studia, zapalone gry będą Witamy lepsze fundusze krajoweStać się międzynarodową konkurencyjnością.
Mimo to pojawiły się pewne ulepszenia: „W przeszłości nie było funduszy, musiałeś gryźć ludzi” – wspomina. Zwłaszcza w przypadku małych studiów jest częściowo niezmierzona. Ale teraz jest optymistą co do przyszłości.
Ostra gra stale rośnie
Podczas gdy inne studia (takie jak deweloper frankfurtowy Crytek) nadal cierpią z powodu konsekwencji pandemii i inflacji koronowej Połącz to zburzyćzapalone gry nadal rosną. „Włączenie” powinno również pojawiać się na PlayStation, Xbox i inne platformy i są dalej rozwijane od lat.
Nominacja do niemieckich nagród komputerowych jest nie tylko nagrodą dla zespołu, ale także potwierdzeniem: odwagę, siłą innowacji i wiary w niszczenie nowych fundamentów.