Wiele fałszywych profili na Facebooku i Instagramie w ekspercie ARD Exchange Anja Kohl zostało reklamowanych na podstawie domniemanych wskazówek inwestycyjnych. Teraz dziennikarze kontynuują legalnie.
Anja Kohl jest reporterem i gospodarzem Edytora Finansów Ard.
Zdjęcie © Rüdigerjürgensen
Anja Kohl zgłosiła się do ARD przez ponad 20 lat. Jako jedna z twarzy „ośmiu byłych firm”, codziennie ocenia się około 2 milionów ludzi na giełdzie we Frankfurcie. Reporter i gospodarz nie przedstawili konkretnych wskazówek na temat strategii inwestycyjnych w towarach wyprodukowanych przez Hessischer Rundfunk (HR) – nawet na innych platformach.
Zdjęcie © Ard
Mimo to Kohl ma wiele rzekomych profili na Facebooku i Instagramie, co to obiecuje. „Odkryjmy wysokiej jakości aktywa, które są niedoceniane przez rynek”-powiedział reporter ARD w raporcie o tym profilu.
Prawdziwe zdjęcia, niewłaściwe obietnice
Mówił także o przezwyciężeniu „granic tradycyjnych umiejętności inwestycyjnych” i „codziennej listy trzech akcji dziennie, które oczekuję gwałtownego wzrostu tego akcji”. Zaproszono również „Grupa inwestycyjna WhatsApp”.
Chociaż reklamy są zwykle małymi zdjęciami kapusty z płaszczami na giełdach, czasem w funkcjonalnej odzieży i tekstach w lesie, z „Moim nazwiskiem jest Anja Kohl. Wszystkie profile są fałszywe, a Kohl nie jest aktywny na Facebooku lub Instagramie sam w sobie.
Żaden z tych profili nie należy do dziennikarza i eksperta ds. Giełdy, Anja Kohl.
Zdjęcie © HR/Screenshot Facebook
„Rozbadaj moją tożsamość”
„To rozbój mojej tożsamości” – powiedziała Anja Kohl. „Ktoś udaje mi wszystkie szczegóły, próbując oszukiwać moje imię”. Ta sytuacja jest dla nich bardzo stresująca.
Poinformowała, że pod koniec lutego odkryła pierwszy artykuł czegoś takiego. „Natychmiast założyłem policję i złożyłem pozew karny”. Ponadto otworzyła prawnika.
Ma to jednak niewielki wpływ: poszczególne strony i wkłady zostały usunięte, ale nowe strony pojawiają się na ich miejscu – „Podobnie jak Hydra, każde zanieczyszczenia ma dwie nowe głowy ponownego wzrostu” – powiedział Cole.
Oszuści zajmują wysoką energię przestępczą.
Cytat
Anja Kohl
Cytat kończy się
Aby się obronić, musi złożyć skargę przeciwko każdemu sfałszowanemu profilowi i zgłosić fałszywą darowiznę osobno. Ona sama ma szczególnie trudny czas, aby nie mieć konta na Facebooku. Cole skrytykował również meta za ignorowanie zarzutów karnych. „Problem polega na tym, że ja nie sprawdzam tożsamości. Każdy może tworzyć profile i wydać je dla mnie” – narzekała.
ARD sprawdź także kroki
„Biorąc pod uwagę podejrzane porady dotyczące zakupu, jest to nie tylko oczywisty przypadek nadużywania tożsamości, ale także oszukańcze oszustwo” – powiedział HR. Pomimo wielu oznak fałszywych kont i fałszywej działalności, firma macierzysta na Facebooku i Instagramie Meta nie odpowiedziała na początku.
Oprócz samego Cole'a, ARD przyjrzał się również odpowiednim krokom, aby zapobiec nadużyciu tożsamości Anji Kohl i odniesień do ARD i jej marki. Meta początkowo nie skomentowała prośby w piątek.
W podobnym przypadku dziennikarz naukowy Doktor i ARD Eckart von Hirschhausen przeprowadził się do Sądu Najwyższego Frankfurtu. To zmusiło Met do usunięcia wielu fałszywych filmów, które Hirschhausen rzekomo reklamował utratę masy ciała.
„Ani nie daj pieniędzy, ani wskazówek inwestycyjnych”
„Wszyscy wyjaśniamy połączenia Business Area w zespole redakcyjnym ARD – przekształcamy finanse i biznes w prosty język” – powiedział Markus Gürne, szef zespołu redakcyjnego w ARD Finance.
„Nie robimy wskazówek. Ani pieniądze, ani wskazówki inwestycyjne. Brak formularza.
Brak obserwujących na stronie
Wiele z tych reklam można znaleźć na Facebooku i Instagramie.
Zdjęcie © HR/Screenshot Instagram
Jeśli przyjrzysz się uważnie, co Anja Kohl nazywa profilem, nadal możesz być zdezorientowany. Wiele stron nie zawiera żadnego wkładu i zwolennika. Oczywiście są one tworzone tylko do sponsorowania reklam.
Inne strony obserwują 100 do 1000 użytkowników Facebooka, aby wymieniać adresy w Wietnamie lub Nowym Jorku.
Mimo to reklamy były zarumienione w kanałach na Facebooku bez pytania. W ten sposób możesz również przyciągnąć ludzi, którzy nie szukają bezpłatnych, szybkich wskazówek inwestycyjnych, ale nadal kliknij zapisany link.
audycja:
Pierwszy to osiem poprzednich gospodarki
Źródło: hessenschau.de