Były szef amerykańskich linii lotniczych ujawnił, dlaczego firma nazywała ją bilety na całe życie po wydaniu milionów dolarów.
Steven Rothstein, biznesmen z Chicago, kupił go w 1987 roku z ekskluzywnym biletem AAIRPass, który dał mu nieograniczony samolot latający pierwszej klasy na całe życie. Oprócz AAIRPASS, Rothstein zmarnował również 115 000 funtów na swoją przepustkę towarzyszącą, pozwalając mu podróżować z gośćmi.
37 -letni Rothstein uważał AAIRPass za inteligentną inwestycję, biorąc pod uwagę częste AAirPass. Rothstein latał ponad 30 000 000 mil w ciągu najbliższych dwóch dekad. Jego obszerne nawyki lotów podobno kosztują American Airlines oszałamiające 21 milionów dolarów (16 milionów funtów).
Nancy Rothstein, była wówczas była żona biznesmena, powiedziała dziennikarzom, że Rothstein „siedział w samolocie jak większość ludzi”. Złote bilety Rothsteina zatrzymały się nagle w grudniu 2008 r. Mimo częstych luksusowych podróży.
Steven Rothstein, biznesmen z Chicago, kupił go w 1987 r. Za 190 000 funtów biletów AAIRPass, które dały mu nieograniczone loty pierwszej klasy, dostarczone do 2019 roku, aby porozmawiać z Guardian, który przypomniał sobie jego wiadomość.
Hej: „Sprawdziłem mój bagaż w Londynie w bagażu sprzedawcy biletów. Poszedłem do bramy… Kiedy szedłem samolotem, wręczyli mi list z zakończeniem od Aairpass. Dlaczego pozwolili ci pójść do bramy? Dlaczego nie powiedziałbym mi z wyprzedzeniem, to byłoby miłe?”
Ale podróż Rothsteina się nie skończyła. American Airlines szybko wprowadził pozew przeciwko Rothsteinowi, twierdząc, że wykorzystywał program i dokonał serii rezerwacji przepisów dla nieistniejących pasażerów.
Linia lotnicza Rothsteina zarezerwowała 14 lotów pod nazwą „Bag Rothstein Jr” i „Steven Rothstein Jr.” Uważają, że narusza to terminologię AAIRPASS.
Rothstein stwierdził w swojej obronie, że jedyną zasadą, o której mu powiedziano, nie było, aby inni używali AAIRPass. Twierdził, że pozwolił, aby gimnastyka obniżyła żądania ludzi, aby mógł zapłacić mu tysiące dolarów tygodniowo, żeby z niego skorzystać.
Żona maklera giełdowego i jej córka tak twierdzili, że „nigdy nie używali komputera” i „każda rezerwacja, którą dokonał z pracownikami American Airlines, którzy zapłacili za linię lotniczą”.
American Airlines złożył pozew przeciwko Rothsteinowi, twierdząc, że nadużył jego programu AAIRPASS, prowadząc szereg założeń na temat nieistniejących pasażerów. American Airlines oskarżyło naruszenie umowy eterowej ulotek zapewniających nieznajomym siedzenia pozostawione dla towarzyszy lub są puste, aby zrobić więcej miejsca (obrazy zapasowe).
Rothstein powiedział: „Kiedy wkurzyłem, wyjaśnili, że jedyną zasadą, którą musiałem podążać, było nie przekazać AAIRPASPAPS NIM.
Amerykańskie linie lotnicze oskarżyły inne ulotki, które naruszyły umowę eterową, zapewniały nieznajomym siedzenia pozostawione dla towarzyszy lub pozostawiając puste miejsca na miejsca na więcej miejsca.
Rothstein obalił wycofanie biletów giganta podróżnego, oskarżając go o naruszenie jego warunków. Spór został rozstrzygnięty w sądzie, a przepustka nie jest już dostępna.
Bob Crandall był przewodniczącym i dyrektorem generalnym American Airlines w latach 1985–1998. Powiedział The Los Angeles Times, że przepustka z 1981 r. Pierwotnie przeznaczono na „produkt, który firma kupi dla swoich najlepszych pracowników”.
Dodał: „Wkrótce opinia publiczna jest mądrzejsza od nas”.
Jest to nowa umowa „możesz latać” w budżetowej linii lotniczej Wizz Air za 426 funtów z klientami, którzy mogą wskoczyć na nieograniczone loty. Usługa subskrypcji kosztuje 499 € (426 £) za krótki okres sierpnia 2024 r., Umożliwiając pasażerom latanie na Malediwy w stałej taryfie 9 GBP za piwo.