• Chiny dominują na rynku samochodów elektronicznych
• Rivian planuje dogonić kroki
• Technologia jako przewaga konkurencyjna

W ostatnich latach Chiny rozwinęły się w wiodący kraj elektryczny. Według Electreka, podczas gdy tylko 8% nowych samochodów w Stanach Zjednoczonych jest elektrycznych w 2024 r., Ta odsetek w Chinach wynosi 45%. Według RJ Scaring, CEO amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych Rivianjeśli ta wskazówka nie jest przypadkiem.

Dlaczego Chiny prowadzą?

Scaringe wyjaśnił w rozmowie z Rishi Dhall nvidias Sektor motoryzacyjny, w ramach Konferencji Technologii GPU (GTC), brakuje niedrogich pojazdów elektrycznych (EVS) jako jednego z największych butów supresji w Stanach Zjednoczonych. Obecnie tylko 50 000 USD w kilku atrakcyjnych modelach – szczególnie Tesla Model Y i model 3. Natomiast Chiny będą oferować szeroką gamę pojazdów elektrycznych w różnych cenach i różnych grupach docelowych.

Strategia Rivian, by nadrobić zaległości

Wraz z nadchodzącym modelem R2 Rivian może być powiązany z nową strategią. R2 to średniej wielkości SUV, który można zaoferować około 45 000 USD, więc jest znacznie tańszy niż poprzednie modele Rivian R1 i R1T, zaczynając od ponad 70 000 USD. Według Scaring, R2 „Magia Rivian zostanie umieszczona w mniejszym pakiecie w mniejszej cenie”, jak cytuje w tym przypadku Electrek.

Tymczasem Rivian CEO podkreślił, że pojedynczy model nie wystarczy, aby nadążyć za Chinami. Zamiast tego potrzebne będzie „10, 15, 20 opcji”, aby promować rozprzestrzenianie się pojazdów elektrycznych w Stanach Zjednoczonych.

Zalety techniczne jako kluczowe

Oprócz różnych modeli Scaringe postrzega także pionową integrację technologii jako decydującą przewagę konkurencyjną. Chociaż zachodni producenci często polegają na zewnętrznych dostawcach czujników i oprogramowania, w Chinach powszechne jest rozwój całej infrastruktury technologicznej wewnętrznie. To nie tylko ułatwia aktualizacje, ale także zapewnia bezproblemową integrację różnych systemów.

W Stanach Zjednoczonych tylko dwie firmy będą konsekwentnie realizować tę strategię: Tesla i Rivian. Ten ostatni miał ostatnio publiczny zamknięcie. Obie firmy wspólnie zainwestowały 5,8 miliarda dolarów w korzystanie z oprogramowania Rivians na następną generację Volkswagen EV.

Plany ekspansji i przyszłości

Rivian przygotowuje się do ogromnej ekspansji. Rozbudowa normalnych prac roboczych Illinois ma na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych z obecnych 150 000 do 215 000. Nowy zakład Georgia będzie działał w 2028 r., A Rivian planuje zwiększyć roczną produkcję o 400 000 sztuk.

Jednak R2 to dopiero początek: R3 i potężne modele R3X powinny następować później, wkrótce po uruchomieniu rynku. Ponadto Rivian planuje sprzedać własne pojazdy na arenie międzynarodowej, w tym w Europie.

Szef Chin w polu pojazdów elektrycznych może być spowodowane rządowym wsparciem strategicznym, korzystnymi warunkami produkcyjnymi i szerokim zakresem modeli. Rivian może koncentrować się na konkurowaniu z bardziej przystępnymi modelami, zwiększoną produkcją i innowacjami technologicznymi. W przypadku Stanów Zjednoczonych kolejne firmy, aby przyspieszyć przejście do elektrycznego, mogą być decydujące.

Edytuj finanse



Source link