Blog w czasie rzeczywistym
Prezydent USA Trump zagraża taryfom i sankcjom Meksyku za rzekome naruszenie 81-letniego kontraktu wodnego. Kierownik producenta E-Auto Polestar oczekuje wyższych cen poprzez politykę celną.
Ceny złota po raz pierwszy rozbiły markę 3200 USD w historii rynku akcji. Najwyższa cena wynosi 3220 USD. Record Rajd w żółtych metalach szlachetnych wynika głównie z najnowszych zamieszek na giełdzie. Osłabiają one chęć podejmowania ryzyka i promowania relokacji do systemów bezpieczeństwa. Spadek dolara doprowadził również do wzrostu cen złota, ponieważ wzmacniał popyt na pokoje bez dolarów.
Nie 125%, ale 145-amerykański dodatkowy podatek od Chin jest tak wysoki. Jednak Republika Ludowa pozostaje mocna. Gdzie to jest? Eksperci uważają, że wysokość taryf i tak już nie będzie działać.
Przeczytaj cały tekst tutaj:
Według francuskiego prezydenta Emmanuela Macrona najnowszy U Trump Trump w polityce celnej Prezydent Trump przyniósł tylko dużo niepewności. Macron napisał na platformie internetowej X, że 90-dniowe opóźnienie niektórych taryf zasygnalizowało i otworzyło drzwi do rozmów. „Ale to był delikatny odpoczynek”.
W końcu podstawowa taryfa stali, aluminium i samochodów oraz 10% wynosi 25% na wszystkich innych produktach. Zatrzymały one 52 miliardy euro za UE. Ponadto 90-dniowa przerwa oznacza również, że wszystkie firmy po obu stronach Atlantyku są niepewne po 90 dniach.
Sekretarz Skarbu Federalnego Jorg Kukis (SPD) ostrzegł, że konflikt handlowy wywołany przez USA jeszcze bardziej się eskalował. „Może to zwiększyć niepewność. Można sobie wyobrazić, że cała ta sprawa ponownie się eskaluje po 90 dniach”-powiedział Kukis ogłoszenie przez Prezydenta USA Donalda Trumpa o 90-dniowej przerwie celnej.
Kukis powiedział, że Komisja Europejska ogłosiła, że zawiedzie swoje środki zaradcze w ciągu 90 dni. Ta strategia nie polega na modernizacji, ale przede wszystkim negocjowaniu. Minister ostrzegł również, że konflikt handlowy między Chinami a Stanami Zjednoczonymi rozlegał się. Ma to poważne konsekwencje dla handlu światowego.
Chińskie Ministerstwo Handlowe ogłosiło, że minister Wang Wengao i jego Arabii Saudyjskie Partypart wymienili odpowiedzi na taryfy wzajemności USA. Według Ministerstwa obaj wygłosili przemówienie w wezwaniu wideo do wzmocnienia współpracy polityki gospodarczej i handlowej między Chinami a Arabią Saudyjską oraz między Chinami i krajami Rady Współpracy Golfowej.
Prezydent USA Donald Trump zagraża Meksyku sankcjom i taryfom za osiągnięcie 81-letniej umowy wodnej. „Meksyk jest winien Teksasowi 1,3 miliona hektarów wody w ramach umowy o wodzie z 1944 r., Ale niestety Meksyk naruszył jego obowiązki umowne”. Trump kontynuował, że miałoby to konsekwencje, w tym taryfy i sankcje, dopóki Meksyk nie zapewni należnej wody Teksasowi, Stanom Zjednoczonym.
Michael Lohscheller, szef producenta pojazdów elektrycznych Polestar, oczekuje, że ceny w branży wzrosną, jeśli taryfy powinny podnieść koszty. W krótkim okresie możesz buforować to za pomocą „taktycznych środków”, ale nie mogę sobie wyobrazić, że nie przejdziesz go na rynku w perspektywie średnio i długoterminowej ”, powiedział Lohscheler z DPA News.„ Uważam, że branża zostanie w pełni chwalona ”, nawet jeśli zrekompensujesz redukcję kosztów.
Szwedzki producent pojazdów elektrycznych jest kontrolowany przez Geely Group, która jest również opóźnieniem Volvo. Do tej pory Polestar został wyprodukowany na rynku amerykańskim w Azji, ale jest również produkowany na rynku w Volvo Factory w Południowej Karolinie w USA. W przypadku samochodów elektrycznych z Chin amerykańskie zwyczaje obowiązują w Stanach Zjednoczonych od czasu ostatniej administracji prezydenta Joe Bidena. Odległe kwoty podatkowe zagrożeń pod rządami Donalda Trumpa powinny również mieć zastosowanie do komponentów z różnych krajów i mogą trafić wszystkich producentów samochodów.
Według raportu UE i Chiny rozmawiały o zniesieniu odszkodowania za chiński import samochodów elektronicznych. Bruksela wynegocjowała również umowę o wolnym handlu z Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi.
(Tagstotranslate) Liveblog (T) Zölle (T) Trump
Source link