• Po presji chińskiej sprzedaży Apple
• Nowe strategiczne partnerstwo z Alibaba można przekształcić na papier
• Analitycy optymistyczni

Chińska sprzedaż utrudnia Apple



jabłko Pierwszy kwartał kwartału roku podatkowego 2025 został zakończony, a zyski są osiągalne. Zysk na akcję wzrósł do 2,40 USD w poprzednim roku, w ten sposób przekraczając oczekiwania analityków, które oczekiwano na 2,35 USD. Ogólnie rzecz biorąc, kwartalny zysk grupy wyniósł 36,3 miliarda dolarów, co odpowiada wzrostowi o 7%.

Apple jest również w stanie zwiększyć sprzedaż: tradycyjnie silne przychody z kwartału Bożego Narodzenia wzrosły z 119,58 miliarda dolarów do 124,3 miliarda dolarów, a zatem w dużej mierze odpowiadając prognozom. Analitycy oczekują, że sprzedaż wyniesie 124,27 miliarda dolarów. Ale rynek chiński martwi się: sprzedaż spadła o 11% do 18,5 miliarda dolarów – spadek oczekiwań analityków.

Apple jest coraz bardziej pod presją krajowych konkurentów w Chinach. Dyrektor generalny Tim Cook jest bardzo optymistyczny i wspomina o możliwym pozytywnym wpływie poprzez krajowe środki gospodarcze.

Wzrosła presja konkurencji na ikony z chińskim rynkiem, szczególnie przez Huawei,,,,,, Proso i wewnątrz ciała. Huawei niedawno odzyskał udział w rynku ze swoim nowym smartfonem, Model Mate 60, i założył swojego wiodącego dostawcę w przestrzeni urządzeń kontrolowanej przez AI. Chociaż chińscy konsumenci od dłuższego czasu faworyzują iPhone'y ze względu na swoje korzyści technologiczne, producenci krajowi bardzo pochłaniają własne innowacje.

Inicjatywa AI i Alibaba?

Apple planuje teraz dostarczyć nowe możliwości AI w Chinach pod nazwą „Apple Intelligence” do połowy 2012 r. Jednak aby spełnić tam wymagania regulacyjne, amerykańskie firmy współpracują z chińskimi firmami technologicznymi Alibaba Razem. Apple wprowadził usługi AI na innych rynkach, ale do tej pory w Chinach opóźnienia w ścisłych wymaganiach dotyczących ochrony danych i bezpieczeństwa cybernetycznego oraz braku lokalnych partnerów w chmurze.

Ponieważ zagraniczne usługi chmurowe w Chinach są ograniczone, Apple potrzebuje alternatywnej infrastruktury do przechowywania i przetwarzania. Współpracowanie z Alibaba, która ma silną i legalną platformę chmurową, stwarza teraz podstawę do wdrażania. Testować możliwe partnerstwa, w tym Baidu I Tencent. Ostatecznie jednak Apple wybrało Alibabę – szczególnie ze względu na swoją międzynarodową orientację i możliwości techniczne w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Umowa Alibaba może obrócić arkusze dla Apple

Jak wyjaśnia Barron, Alibaba niedawno zaproponowała również nowy model AI, który może również przynieść strategiczne korzyści dla Apple. Model o nazwie „QWEN2.5-OMNI-7B” jest wielomodalny, może przetwarzać tekst, obrazy, audio i wideo oraz reagować na język i tekst w czasie rzeczywistym. Z 7 miliardami parametrów jest stosunkowo kompaktowy, a zatem prawdopodobnie używany na smartfonach – nawet bez stałego połączenia z chmurą. To sprawia, że ​​jest to szczególnie interesujące podczas integracji iPhone'ów w Chinach.

Ze swojej strony Apple oczekuje obecnie formalnego zatwierdzenia współpracy z Alibabą w celu zapewnienia własnej platformy AI „Apple Intelligence” na urządzeniach sprzedawanych w Chinach kontynentalnych. Tymczasem aktualizacja Siri Ai firmy Apple została opóźniona poza Chinami, co dodatkowo wpłynęło na wzrost sprzedaży.

Z kolei, dla Alibaba, nowy model jest również propozycją dla krajowych konkurentów AI, takich jak Deepseek i dotrzymuj kroku zachodnim firmom technologicznym. Firma planuje zainwestować około 52,4 miliarda dolarów w infrastrukturę w chmurze i AI w ciągu najbliższych trzech lat.

Zaufanie analityka

Ponadto, według analityków Banku Inwestycyjnego Daniela Ivesa w okolicach Daniela Ivesa, Apple mógł pokonać kluczowe przeszkody w wdrożeniu swojego planu AI w Chinach z Alibaba. Jak dotąd rynek chiński jest uważany za brak zagadek w globalnej strategii AI Apple – teraz wydaje się, że rozwiązanie zostało znalezione.

Investing.com powiedział: „Strategia AI Apple dla Chin trwa, dopóki partnerzy technologiczni oficjalnie nie otrzymają zielonego światła z Pekinu”. Teraz Alibaba stał się preferowanym partnerem, który wprowadził inteligencję Apple na najważniejszym rynku azjatyckim Apple. Według Wedbusa ten krok jest przekazywany grupie we właściwym czasie: z 200 milionów iPhone'ów w Chinach uważa się, że około 100 milionów uważa się za uaktualnienie. Po niedawnej znacznej utraty udziału w rynku w Huawei, Apple może teraz nadrobić nowe funkcje AI na iPhonie 16 i oczekiwano iPhone'a 17 we wrześniu.

We współpracy z Alibaba analitycy widzą początek pełnej ataku AI. „Apple jest dopiero na początku, ale na dłuższą metę około 25% światowej populacji użyje sztucznej inteligencji za pośrednictwem urządzeń Apple”. Współpraca z Alibaba nie jest przypadkowa, ponieważ grupy chińskie mają głównego dostawcę w sektorach AI i chmur – i upadł czas politycznego nowego rządu w Pekinie.

Pomimo późnego przybycia na rynek AI, według Wedbusa: jako operator zamkniętego ekosystemu, Apple jest również strategicznie ustawiony, aw przyszłości firma może również zarobić w dowolnej ważnej aplikacji AI podobnej do chińskiego dostawcy Deepseek.

Dlatego Wedbus jest przekonany, że Apple ponownie odnotuje wzrost w chińskiej strefie młodzieży. Biorąc pod uwagę globalną bazę użytkowników to 1,5 miliarda aktywnych iPhone'ów i około 2,4 miliarda iOS– Analitycy oczekują całego roku podatkowego 2026.

Edytuj finanse



Source link