
Kiedy szwajcarscy podróżują w powietrzu, około jedna piąta populacji Szwajcarskiej powoduje szkody klimatyczne. Zimą, latem latem, w Safari, do sklepów w Nowym Jorku lub Hongkongu – lot jest praktyczny, szybki i stosunkowo niedrogi. Ale lot napędza ocieplenie.
Cyril Brunner, badacz klimatu w Zurychu ETH, podkreślił: „W klimacie czas spędzany na samolotach jest najgorszym w naszym życiu”. Dla wielu szwajcarskich sumienie wewnętrznego GUI zawsze leci.
Ale jest nadzieja: W przypadku zrównoważonych paliw i dostosowanych tras lotów straty klimatu można znacznie zmniejszyć do kosztów przenośnych. Przemysł lotniczy opracował obiecujące rozwiązania dla lotów neutralnych dla klimatu.
Najważniejszy postęp:
Zrównoważony wzrost paliwa: Produkcja zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) podwoiła się w 2024 r. I mówi się, że nadal rośnie. Paliwa te używają CO₂ z atmosfery, co może znacznie zmniejszyć wpływ lotu na klimat.
Inteligentne trasy lotów z kratkami kondensatu: Dokonując niewielkiej korekty na wysokości lotu, można uniknąć 75% prętów zanieczyszczenia klimatu – tylko 0,11% dodatkowego zużycia paliwa. Począwszy od 2027 r. UE planuje odpowiednie przepisy.
Polityka określa jasne cele: UE i Szwajcaria wprowadziły kwot SAF-Beimisch, który ma wzrosnąć do 70% do 2050 r.. Te wiążące wytyczne napędzają innowacje w branży.
Nie ignoruj rzeczywistości
Najbardziej przyjazne dla klimatu loty to wciąż te, które w ogóle się nie wydarzyły. Cyryl Brunner z ETH Zurich zauważył, że opisane środki można włożyć w ogromnym wysiłku, aby przepływ powietrza neutralny, ale tylko wtedy, gdy nie rośnie.
„W skali globalnej staje się to bardzo wymagające. Jeśli wszyscy na świecie chcą latać tak, jak my w Szwajcarii, prawie nie będzie pomocy”.
Szczególne wyzwanie: obecnie przewiduje się, że ruch lotniczy wzrośnie o 3% do 4% rocznie na całym świecie.
Co to dla nas znaczy?
W miarę postępu technologii lot może stać się bardziej przyjazny dla środowiska. Jednocześnie, jako społeczeństwo, stoimy przed wyzwaniem przemyślenia zachowań podróży. Podróżni mogą promować bardziej przyjazną klimatyzację lotniczą poprzez świadome decyzje, niepotrzebne loty i dobrowolne zakupy akcji SAF.
Na podstawie wyników badań ETH w Zurychu i obecnym rozwoju branży lotniczej.
Zdjęcia (c) freepik.com
(TagStotranslate) Informacje
Source link