• Kanady Plan promowania emisji pojazdów ostatnio zakończył się tymczasowo
• Tesla złożyła wniosek wsadowy na krótko przed końcem
• Sprzedaż jest nierealna w odpowiednim okresie, Kanada rozpoczyna dochodzenie

Do niedawna Kanada nadal miała program finansowania, w którym kupujący furgonetki byli w stanie uzyskać rabaty w wysokości do 5000 USD. Początkowo plan nie powinien wygasnąć do końca marca 2025 r., Ale według „Electreka” rząd Kanady ogłosił w styczniu, że budżet przeznaczony na fundusze został wyczerpany niż wcześniej zakładano, więc plan zakończyłby się przedwcześnie. Według strony internetowej odpowiedniego organu tak zwane IZEV ma zostać oficjalnie zawieszone 12 stycznia 2025 r., Ponieważ fundusze zostały pochłonięte.

Niezwykłe dane dotyczące sprzedaży: Tesla jest podejrzana

Plan finansowania prawdopodobnie wkrótce się skończy. Tesla Wprowadzono wkłady. W ostatni weekend programu amerykańscy producenci pojazdów elektrycznych złożyli nietypową liczbę wniosków o spłatę rabatów przyznanych kupującym w programie. Jak napisał „Electrek”, powołując się na raport „Toronto Star”, cztery lokalizacje w Tesli w Kanadzie mogło powiedzieć, że sprzedał 8 653 pojazdów elektrycznych w ciągu ostatnich trzech dni, więc złożył wniosek o zniżkę o wartości 43,1 miliona dolarów. Odpowiada to ponad połowę pozostałych funduszy w wysokości 71,8 miliona CAD.

Liczba sprzedanych pojazdów elektrycznych mówi się, że z kilku powodów jest niezwykle wysoka. Na przykład „Jalopnik” wskazuje, że Tesla – przesłane dane powinny być prawidłowe – sprzedawane więcej pojazdów w ciągu trzech dni niż sprzedawane w pierwszym kwartale 2024 r. Jeśli łączna liczba zniżkich przerwy na sprzedaż w tych 72 godzinach oznacza to również, że czterech sprzedawców Tesli otworzy 30 e -samochodów na godzinę, jeśli otworzą 30 e -samochodów – jeśli otworzą się – już otwierają – otwierają się – otwierają się – otwierają – otwierają się. W samym Quebecu Tesla Dealerships złożyły wnioski rabatowe za około 4000 samochodów w weekend. W rzeczywistości, według „Electreka”, ta lokalizacja zapewnia tylko kilkaset samochodów przestrzeni, co sprawia, że ​​rozmiar dostarczonego fizycznie niemożliwy.

Według „Electrek”, z krótkoterminowym popytem na żądanie, można oczekiwać powstającego końca finansowania samochodu elektronicznego, a Tesla powinna przynieść korzyści najpopularniejszemu znakowi towarowe w Kanadzie, ale liczba ta pozostaje wątpliwa. Ogólnie rzecz biorąc, informacje te wydają się również bardzo wątpliwe, ponieważ sprzedaż Tesli dla „Jalopnika” niedawno spadła o około 70% między grudnia a styczniem.

Martwy innych dealerów – Ministerstwo Transportu prowadzi do dochodzenia

„Tesla manipulowała systemem. Jak pokazuje ankieta CADA, między innymi dealerów, są one teraz warte około 10 milionów C $ z powodu Tesli. Williams kontynuował: „Ci dealerzy szczerze zapewniają klientom pieniądze na zawsze remisowany program. Nie powinni być zmuszeni do płacenia w imieniu rządu kanadyjskiego”.

Transport Canada rozpoczął teraz dochodzenie w sprawie incydentów, według kanadyjskiej minister transportu Anity Anand, „rozczarowanie”.

Czy Tesla została oszukana lub po prostu zebrana?

W oficjalnych wytycznych kanadyjskiego programu IZEV nie ma wyraźnych wymagań dotyczących tego, czy detalista musi spłacić gwarantowaną rabat przed dostawą pojazdu lub po nim. Żądanie należy złożyć jedynie w ramach procesu sprzedaży w celu wyjaśnienia podstawowych kwalifikacji. Tak więc, kanadyjscy detaliści Tesli mogli zebrać tylko wnioski z ostatnich kilku tygodni, a następnie całkowicie, jak można się było przewidzieć, plan finansowania wkrótce się skończy. „Bencinga” napisał, że nie jest to zabronione, a „Electrek” uważa, że ​​taki program „może również powodować niespodziankę”. Jednak ostatecznie wyniki dochodzenia ministerstwa mogą jedynie wyjaśnić sprawę.

Edytuj finanse



Source link