Krótkie filmy uczenia się w mediach społecznościowych otrzymują miliony kliknięć każdego dnia. W dwóch badaniach Tu Braunschweiga efekt uczenia się tych interpretacyjnych filmów został przetestowany-wynik jest trzeźwy.
Transfer wiedzy rozrywkowej do jednej minuty: interpretacyjne filmy w mediach społecznościowych Obiecują szybko i co ciekawe prezentowanie kruchych materiałów edukacyjnych. Thorsten Otto z Institute of Teaching Psychology, Braunschweig Technical University, ma nadzieję promować świadome przetwarzanie nowych mediów.
Właśnie dlatego zbadał wpływ krótkich filmów na sukces uczenia się w dwóch eksperymentach. Psycholog podsumowuje wyniki jego ludu badanie Razem. Jednak konsumpcja wideo nie generuje głębszego myślenia i zrównoważonej wiedzy zakotwicznej.
Korzystanie z krótkich filmów Zmniejszyć sukces uczenia się
Psychologowie sprawdzili, czy media cyfrowe mogą być mądrze używane w klasach i uczeniu się. Kolorowe klipy, które trwają dziesięć do 60 sekund, są łatwe do zużycia.
W eksperymencie online efekt uczenia się filmów interpretacyjnych porównano z wynikami uczenia się informacji tekstowych. 120 uczniów otrzymało treść wiedzy na poziomie słów i zostało podzielonych na cztery grupy. Dwie grupy zobaczyły to w formie tekstowej, a pozostałe dwie grupy testowe obejrzały kolekcję trzech krótkich filmów w stylu Tiktok i Instagram. Kolejne quizy wiedzy, szczególnie w bardziej złożonych zadaniach aplikacyjnych, wykazały znaczące różnice: ogólnie uczestnicy, którzy widzieli cięcia wideo, byli gorsi.
OTTO ogranicza to do pierwszego badania naukowego na ten temat. Konieczne są dalsze badania w celu potwierdzenia wyników i zbadania możliwych przyczyn różnych efektów uczenia się.
Wysokie zużycie wideo może pogorszyć Wyniki testu
W kolejnym badaniu przeprowadzonym przez Thorstena Otto zapytano 170 dorosłych o krótkie konsumpcję wideo i ich cele uczenia się. Powinieneś także ocenić swoją zdolność do racjonalnego myślenia. W rzeczywistości uczestnicy badań, którzy wykorzystali wiele krótkich filmów do nauki, również doceniali ich zdolność do myślenia o logice.
Późniejsze testy wiedzy wykazały, że badani z wysokim zużyciem wideo osiągnęli słabe wyniki. Wyniki odpowiadają obecnej sytuacji badań, ale nie zezwala na żadne wnioski przyczynowe. „Ludzie, którzy zwykle używają krótkich filmów w takich testach, mogą równie dobrze zrobić”.
Zużycie wideo może zmniejszyć myślenie użytkowników
Wyniki są ważne dla Klausa Zierera, profesora edukacji szkolnej na Uniwersytecie w Augsburgu. Badacze edukacji podkreślają, że dopóki nie podlega użyciu i ograniczeniom nauczycieli, istnieją już naukowe i rozsądne pytania dotyczące korzyści edukacyjnych multimediów. „Nowe badanie jest teraz pokazane w filmach interpretacyjnych, ponieważ podobne prace badawcze wykazały, że prysznice wideo nie poprawiają wydajności uczenia się, ale nawet zmniejszają się w porównaniu z czytaniem klasycznych tekstów”.
Jego wniosek jest taki, że media cyfrowe nie mogą łatwo zastąpić sprawdzonych form uczenia się, takich jak lektura tekstu i nauczanie dialogu. Ponadto, chyba że masz koncepcję edukacyjną, nie będziesz w stanie poprawić jakości nauczania.
Autorka studiowania Otto potwierdziła, że podczas obserwowania pasywnych poglądów użytkownicy wideo nie mieli głębokiego zrozumienia eksperymentu, tak jak podczas czytania tekstu.
Promocja konsumpcji krótkich filmów płytki badanie
Kolejny wynik: krótkie oglądanie wideo, które trwało trzy minuty, co prowadzi do preferencji dla powierzchownych podejść do uczenia się dla uczestników badania. Ta opisana w ten sposób strategia uczenia się opiera się na minimalnym wysiłku – treść jest niezapomniana, nie przenikając ani nie rozumie. Pytanie: Według badań edukacyjnych ludzie, którzy uczą się w jakikolwiek sposób, zwykle osiągają gorsze wyniki.
Autorka studenta Otto wyjaśnia niższy efekt uczenia się używania wideo przy użyciu „Teorii poznawczej uczenia się multimedialnego” i mentalnego przepisu do pasywnego konsumpcji. Dlatego uczenie się jest najbardziej skuteczne, gdy dostarczasz informacje w zrównoważonym związku przez różne kanały (wizualne i audyt) bez przeciążenia zasobów poznawczych. Nie ma czasu na połączenie nowej wiedzy ze znaną nową wiedzą podczas oglądania krótkich filmów.
Ponadto, według Otto, „wizualna stymulacja poprzez szybkie zmiany obrazu i nakładki w krótkich filmach może zalewać pamięć roboczą i nie przetwarzać i nie zauważać treści na dłuższą metę”.
Do lepszej nauki: Literactwo w mediach wzmacniać
Dlatego szef badań Otto zaleca pozytywne i krytyczne badanie krótkich filmów – szczególnie w przypadku stosowania w szkołach. Przed nauką i po nauce uczniowie powinni to zrobić bez krótkoterminowego konsumpcji wideo, aby mogli przemyśleć treść uczenia się i lepiej zapewnić pamięć. Badania pokazują, że podczas nauki stężenia mogą również cierpieć, gdy telefon komórkowy będzie namacalny.
(TagStotranslate) Learning (T) Tiktok
Source link