Jest to 48-literowy potwór, który jest dziś omawiany: Ustawa o zdolnościach podatkowych z organizacji łańcucha dostaw. Jedyną kontrowersją jest słowo. Co to jest dzisiaj?
W połowie lat 90. reklamy reklamowe błysnęły o niemieckich ekranach telewizyjnych: „A Perfect World”. W tym czasie północno-niemiecka firma Tesa była nową fragmentem samodoprzywodowej taśmy.
Trzydzieści lat później niemiecka gospodarka jest prawnie zobowiązana do skupienia się na idealnym świecie: każda firma z ponad 1000 pracowników musi rozważyć fakt, że ich dostawcy, niezależnie od tego, gdzie są na świecie, zwracają uwagę na zasady takie jak uczciwe płace, ochrona środowiska i zakaz pracy dzieci. Udany model Departamentu Pracy Federalnego: „Nie kończy się to już odpowiedzialnością firmy we własnej pracy, ale istnieje w całym łańcuchu dostaw”.
Biurokratyczne wysiłki
Może to być czasochłonne, próbka Tesa. „W produktach 20 surowców i surowców może być przechowywane z różnych krajów:„ Musimy udowodnić w dowolnym miejscu w terenie, w jakich warunkach musimy udowodnić w dowolnym miejscu w terenie ”.
Ponieważ TESA ma 7 000 produktów we wszystkich możliwych przypadkach, niezależnie od tego, czy jest to samochód, czy telefon komórkowy, jest biurokratyczny, wymagający specjalnego systemu bazy danych i powoduje szacunkowy koszt sześciocyfrowych.
Rok temu ówczesny sekretarz ekonomiczny Robert Habeck ogłosił, że musi być łatwiejsze: „Mogę zagwarantować, że ustawa o zobowiązaniu łańcucha dostaw znów będzie miał prawdziwy huśtawka”. Musisz zobaczyć jego szerokość. Światła świetlne pękają pomiędzy nimi. Zgodnie z umową o sojuszu nowy rząd planuje teraz zniesienie niemieckich łańcuchów dostaw prawnych i zastąpienie nowych przepisów wdrażających europejskie dyrektywy łańcucha dostaw.
AFD chce natychmiast uchylić prawo niemieckie
Ale AFD jest niecierpliwy, debatował na temat dzisiejszego federalnego programu parlamentu. „Martwimy się, że jest to w umowie o sojuszu, ale tak się nie stanie i musisz natychmiast działać” – powiedziała Malte Malte Kaufmann.
Dlatego AFD ma nadzieję natychmiast uchylić niemieckie prawo i poczekać do – ostatniego możliwego w połowie 20126 r. Po wdrożeniu europejskiej dyrektywy. „Więc możemy dać firmie oddech”.
Jednak nie wszyscy uważają, że niemieckie przepisy składania łańcucha dostaw są niekorzystne. „Powiedzieliśmy: jeśli to zrobimy, postaramy się użyć go jako przewagi konkurencyjnej przed falą” – powiedział szef Tesa Goldberg, który jest odpowiedzialny za temat łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju – i używa go do reklamowania.
Green: „Uproszczenie tak, deregulacja nie”
Zieloni podkreślili: „Wiele firm już przyjęło tę odpowiedzialność”. Napisałeś własną aplikację i poprosiłeś o „mobilną i nieeuropejską dyrektywę” od niemieckiej ustawy o dostawcy. „Motto musi być: Uproszczenie, deregulowanie, niemożliwe” – mówi Sandra Detzer, polityka zielonej gospodarki. „Ludzie w Europie chcą być w stanie polegać na tym, że ich koszulki nie są produkowane pod dziećmi ani siłą przymusową”.
Federalne Ministerstwo Pracy nie odpowiedziało na to, czy przejście będzie mobilne, czy stopniowe. istnieć tagesschau.de– Zaostrzyć, powiedział: „To oczywiste: projekty uzgodnione w umowie o sojuszu zostały wkrótce wdrożone. Dokładny projekt prawny i konkretny harmonogram pozostają”.
Miękkie stwierdzenie wyraźnie pokazuje, że jeśli chodzi o łańcuchy dostaw, czarno -czerwony sojusz nadal musi powrócić.
„Populistyczne szybkie strzelanie”
Powiedział, że minister Friedrich Merz mógł chcieć uchylić europejską dyrektywę, a tym samym całkowicie pozbyć się tego tematu: nie ma to sensu, powiedział, uchylając niemieckie prawo około dwa tygodnie temu, a następnie „mając porównywalne wytyczne w Brukseli, które przyniosły wszystko wstecz”.
Ponieważ jednak zniesienie dyrektywy UE nie jest wykonalne, związek podkreśla obecnie temat zbycia: chcesz nad tym pracować na poziomie europejskim. Marc Biadak, rzecznik Unii Partii Pracy i Spraw Społecznych, powiedział, że prawo niemieckie „jest niepotrzebnym biurokratycznym obciążeniem dla firmy w obecnej formie”. Wytyczne europejskie będą podlewane zgodnie z prawem niemieckim. „Obowiązuje następujące następujące: zaczynając od prędkości. Projekt AFD jest populistycznym szybkim sesją. Nie uczestniczymy”.
Szef Tesa, Goldberg, koncentruje się na łańcuchach dostaw na poziomie międzynarodowym: „Jeśli inni duże globalne gracze nie będą musiały zintegrować tych samych zasad z własnymi rynkami, doprowadzi to do ogromnej wady konkurencyjnej na całym świecie”. Goldberg powiedział: tutaj widział to więcej. „Muszę powiedzieć, że w Europie muszę powiedzieć, że ledwo się troszczymy”.
(TagStotranslate) Łańcuch dostaw
Source link