Rząd federalny chce zapytać duże firmy technologiczne o kasę. Minister kultury Weimer planuje wykorzystać austriacki model podatku cyfrowego.
Minister kultury Wolfram Weimer planuje podatek cyfrowy, który spotka się z dużymi firmami internetowymi, takimi jak Google Mother Alphabet i grupa na Facebooku Meta. Wei mo powiedział, że przygotowywany jest odpowiedni szablon prawny Wywiad z gwiazdami. „Nie chodzi tylko o reklamy Google. Zazwyczaj chodzi o operatorów platform z miliardami dolarów. Uważamy, że stawki podatkowe w wysokości 10% są średnie i legalne”.
Dlatego model jest Austria. W krajach sąsiednich duże platformy internetowe musiały płacić 5% swoich przychodów z marketingu reklamowego od 2020 roku. Weimer mówił o „platformie Soli”. Można go zastosować do platform korzystających z treści multimedialnych. Weimer powiedział, że oznacza to nie tylko produkty prasowe, ale także kulturę. Nie podał żadnych szczegółów na temat planu, takich jak możliwy dochód i kwoty wykorzystanych środków.
„Ogromna krawędź”
Klient końcowy nie powinien być proszony o sprawdzenie. Przedstawiciele kultury i mediów powiedzieli, że przykład z Austrii wykazał, że takie podatki nie zmieniły ich cen. „Prowadzi to jednak do tego, że firma wnosi niewielki wkład podatkowy do społeczeństwa, to znaczy ich ogromne zyski spadły do pewnego stopnia. Jednocześnie otwiera to konkurencję”. Doświadczenie Austrii w tym, co moim zdaniem jest „przekonująca” platforma Soli.
Weimer wspomniał o zleceniu pracy w umowie o sojuszu między Unii a SPD. Powiedział, pod tytułem „Zwiększ różnorodność mediów – zapewnij swobodę wypowiedzi”: „Badamy zgłoszenia platform internetowych za pomocą treści medialnych. Zyski powinny skorzystać z lokalizacji mediów”. Może to prowadzić do dalszych konfliktów w trakcie napiętych stosunków transatlantyckich i sporów celnych ze Stanami Zjednoczonymi.
Porozmawiaj z tym Operator platformy
„Teraz musi nastąpić zmiana. Niemcy zależą teraz od infrastruktury technologicznej Amerykanów w wątpliwy sposób”. Kiedy Google zmienił nazwę na Zatokę Meksyku pod presją amerykańskiego golfa, po prostu zmniejszył się ze względu na ogromną siłę w globalnej komunikacji, a następnie rozpoznajemy problemy czające się w obecnej strukturze. “
Do tej pory duże platformy obsługiwały również „wykwalifikowane unikanie podatków”. Jest to nieokrągłe, co prowadzi do konfliktów z władzami państwowymi i europejskimi. Jest teraz struktura monopolistyczna. Odmiany mediów są na skraju wyginięcia.
Weimer opisuje dalszy proces w następujący sposób: „Stworzyliśmy ustawę o tym, jak umowa o sojuszu wymaga tego wymogu. Jest to teraz omawiane z zainteresowanymi stronami, ale co najważniejsze, w parlamencie. Tymczasem szukam rozmów z najlepszymi operatorami badającymi alternatywne rozwiązania na najwyższym poziomie”. Zaprosił zarządzanie Google i innych ważnych przedstawicieli branży na dyrektora do dyskusji: „Zbadaj alternatywy i być może dobrowolne samopomocy”.
Po tym, jak koalicja przeprowadziła wstępne rozmowy, był pod wrażeniem, że między koalicją, SPD i Zielonymi może istnieć ogromna solidarność. „Ostatecznie powinniśmy rzucić wyzwanie Google and Co.” – powiedział Weimer.
Zatwierdzenie polityki i Przedstawiciel mediów
Wiceprzewodniczący grupy parlamentarnej CDU/CSU Anja Weisgerber (CSU) z zadowoleniem przyjmuje plan Weimera. „Dzięki swojej sile rynkowej ryby dużych firm internetowych zarabiają miliardy dolarów, unikając podatków i ograniczają różnorodność mediów, a wielu małych przedsiębiorców medialnych walczy o przetrwanie” – powiedziała.
Weisgerber powiedział, że platforma Soli może być krajowym krokiem pośrednim. „Przestrzeń cyfrowa jest przyjmowana na całym świecie, więc będzie to królewska ścieżka udzielania odpowiedzi zarówno na poziomie europejskim, jak i międzynarodowym”.
Federalne Stowarzyszenie Wydawców Digital i wydawców gazet (BDZV) i Free Press Media Association (MVFP) również wyraziły zgodę. „Z zadowoleniem przyjmujemy chęć nowego rządu federalnego, aby osiągnąć monopol platformy w interesie różnorodności mediów cyfrowych”-powiedział rzecznik Matthias Ditzen-Blanke i Philipp Welte.
Jednak przychody z podatku nie powinny po prostu znikać w budżecie federalnym, ale należy je wykorzystać bezpośrednio do wspierania mediów redakcyjnych, których gospodarka podlega ogromnym atakom międzynarodowych platform technologicznych. „Właściwy sposób wspierania tego pozostaje niezmieniony. Redukcje podatków od biznesu w regularnych mediach pojawiających się na liczbach”.
(TagStotranslate) Digital podatek
Source link