• Od początku maja taryfy USA na pojazdy i części pojazdu były w pełni w efekcie
• Wszystkie modele baterii 3 i Y są również produkowane w Stanach Zjednoczonych
• Tesla od lat próbuje zminimalizować ryzyko łańcuchów dostaw
Producenci samochodów elektrycznych Tesla W ostatnich latach zastosowano strategiczne środki w celu reagowania na wyzwania geopolityczne. Teraz konsekwencje ekonomiczne prezydenta USA powinny również pokryć podjęte kroki. Donald Trump Obowiązki obowiązkowe są nakładane na pojazdy i części pojazdu Elon Musk Grupy opieki amerykańskie mogą mieć przewagę nad konkurentami.
Tesla polega na produkcji w Stanach Zjednoczonych
Od początku kwietnia 2025 r. Rząd Stanów Zjednoczonych zwiększył taryfy importowe na pojazdy o 25%, a na początku maja taryfy weszły również na niektóre części samochodowe. Chociaż wielu producentów polega na międzynarodowych łańcuchach dostaw i dlatego musi zaakceptować wyższe koszty, Tesla była w stanie zgłosić znaczący kamień milowy w pierwszym kwartale aktualizacji 2025 r.
Tesla powiedziała w oficjalnej aktualizacji pierwszego kwartału: „Stany Zjednoczone są obecnie w 100% modelu i modelu Y Model Y dostarczanie pakietów baterii wykonanych w USA”, powiedział podstawa rekordowej produkcji akumulatorów w GigaFactory, Nevada. Tesla wskazał również na swoją strategię rozszerzenia swojej zdolności produkcyjnej: wytwarzane jest 4 680 komórek w celu zmniejszenia ryzyka łańcucha dostaw „Każdy składnik można uzyskać z co najmniej dwóch krajów pochodzenia”. Ponadto ludzie będą nadal „przenosić produkcję ważnych materiałów akumulatorowych do Stanów Zjednoczonych”, na przykład poprzez nowe systemy udoskonalania litu i produkcji katod, które mają rozpocząć działalność w tym roku. Jest to ważne zadanie, biorąc pod uwagę automatyczne taryfy nałożone przez prezydenta USA Trumpa.
Kierownik łańcucha dostaw Karn Budhiraj podkreślił również „Spokój” w ramach Bilansu Wprowadzenie do inwestorów, a ludzie z Tesli będą starać się zmniejszyć ryzyko w łańcuchu dostaw i zapewnić, że dostawa powinna teraz utrzymać stabilne koszty baterii. Nabywcy Tesli w USA mogą być silnie chronieni przed opóźnieniami i niepewnością związanymi z celną celem w łańcuchu dostaw i wyższych kosztów taryf USA.
Strategie ograniczające ryzyko łańcucha dostaw są satysfakcjonujące
Nowe taryfy USA są trudnym ciosem dla wielu producentów samochodów elektrycznych, ponieważ polegają na częściach łańcuchów dostaw w innych krajach. Jednak według Reutera kierowcy kosztów Tesli mają niewielkie znaczenie. W ten sposób wytwarzane są tam wszystkie Teslas sprzedawane w Stanach Zjednoczonych i nie ich importowały. Według analizy Amber March Reuters około 61% składników Teslas sprzedanych w Stanach Zjednoczonych pochodzi ze Stanów Zjednoczonych. Istnieją tylko trzy części importowane z Chin. Tak więc Tesla ma w dużej mierze krajowy łańcuch produkcji i dostaw, a firma powinna teraz częściowo zapobiec dodatkowym kosztom spowodowanym taryfami.
Dyrektor generalny Elon Musk regularnie podkreśla również silną kontrolę Tesli nad procesem produkcyjnym i pionową integracją firmy. „Jesteśmy bardzo zintegrowani w pionie. Jest to najlepsze miejsce, w którym moglibyśmy chronić nas przed zakłóceniami łańcucha bukmacherskiego” – powiedział. Podkreślił również, że żaden inny producent producentów nie może zbudować rafinerii litowych i katodowych i miejmy nadzieję, że w przyszłości doda rafinerie anodowe – jeśli Tesla nawet nie dowie się, jak całkowicie wyeliminować tę część akumulatora. Teraz ta niezależność powinna się opłacić.
Tesla opiera się nie tylko na produkcji USA
Nawet jeśli producenci samochodów E-samochodowych ostatecznie przyjęli dokładnie cel prezydenta USA Donalda Trumpa, aby zastosować swoją zwyczajową politykę, aby przywrócić więcej produkcji do Stanów Zjednoczonych, Tesla nie miała ostatnio lokalnej produkcji i autonomii w łańcuchu dostaw. W rzeczywistości, według „Calm”, producenci samochodów elektrycznych przyjęli tę strategię przed pandemią Corona i bardzo przyspieszyli swoje wysiłki. Według wiadomości wiadomości jest to nie tylko cel niezależnej produkcji z innych krajów, ale także tańszy. Wynika to również z 4680 komórek baterii, w których TESLA poprawił skalowalność i efektywność kosztową w ostatnich miesiącach i ma nadzieję na dalszą poprawę żywotności baterii w przyszłości.
Edytuj finanse