Sędzia postanowił przyjąć strategię zrównoważonej mobilności, a teraz rada miasta zgadza się. Cel: Mniej przestrzeni samochodowej, więcej miejsca na transport publiczny, rowery i zwierzęta gospodarskie. Tysiące obywateli wzięło udział w spotkaniu.
Jest mniej miejsca na samochody, więcej miejsca na rower i chodniki: „Mobilność głównego planu” zawiera sugestie dotyczące przekraczania miejskiego.
Zdjęcie © Zdjęcie – legalne/DPA (archiwum)
Miasto Frankfurt ostatecznie zdecydowało się na „główną planowaną płynność”. Rada miasta zatwierdziła w czwartek orzeczenie odpowiedniego sędziego z większością dwóch trzecich. Dlatego transport miejski powinien stać się bardziej przyjazny dla środowiska i może zaoszczędzić więcej miejsca w przyszłości.
Miasto zdało sobie sprawę Plan główny Zobowiązanie UE, na mocy której wszystkie główne miasta muszą zaproponować strategie mobilności w 2027 r. Nowy plan główny zastąpił ogólny plan transportu Frankfurtu w 2005 r.
Głos
00:32 minuty.|.|.Frank Angermund
Oznacza to, że Frankfurt zrobił decydujący krok w kierunku bardziej zrównoważonego zwrotu. „Koncentruje się na potrzebach ludzi i różnych rodzajach transportu” – powiedział dział transportu. Frankfurt był jednym z pierwszych niemieckich miast, które wydały tak kompleksową strategię transportu.
Należy sfinansować stopę, rower i lokalny transport
Zgodnie z tą koncepcją szczególnie promowane są piesi, rowerzyści i transport publiczny. Te trzy grupy powinny nadrobić 80% ścieżek pokrytych transportem pasażerskim w 2035 r.
Plan Master Flow został zaproponowany w maju 2023 r., Po tym, jak Rzymianie rządzi w marcu tego roku przez rzymską Związek Zielonych, SPD, FDP i Volt w sędziego. Około 3000 obywateli wzięło udział w koncepcji i opracowało strategie zrównoważonego obrotu w mieście.
Wśród nich 11 kluczowych środków zostało wdrożonych lub trwa, w tym:
- Ekspansja wrzeciona
- Miasto – koncepcja przyjaznej dostawy
- Zwiększ opłaty za parking
- Nazwa automatycznego niskiego obszaru
- Wzrosło z 67% obecnego udziału ścieżek objętych rowerem lub transportem publicznym na spacery
Chwała i krytykować
Niemiecki klub rowerowy (ADFC), który jest zaangażowany w niemiecki tranzyt przejścia, z zadowoleniem przyjmuje decyzję miasta. „Cieszymy się, że w końcu możemy iść naprzód, aby w przyszłości chronić więcej ludzi przed hałasem, gazem spalinowym i wypadkami” – powiedział rzecznik ADFC Frankfurt, Ansgar Hegerfeld.
Jednocześnie krytyka pochodzi z gospodarki. Mówi się, że klienci, dostawcy i pracownicy nie powinni być sprzedawane za pomocą „jednostronnych polityk antyautomotycznych”, powiedział kilka organizacji frankfurtowych w Niemczech, o których mówi się we wspólnych komunikacjach z kilkoma organizacjami frankfurtowymi w Niemczech.