Prawo: Trump ułatwia cele dla producentów samochodów


Status: 30.04.2025 03:05

Prezydent USA Trump podpisał dekret o ułatwieniu taryf na producenta samochodów. W przyszłości obowiązują tylko jeden celę celną: 25% dopłaty do samochodów produkowanych za granicą lub 25% cali na stali lub aluminium.

Prezydent USA Donald Trump podpisał dekret z kosmetykami celnymi producentami samochodów. Uzgodnienie Trumpa stanowi, że producenci nie ponoszą kilku obciążeń poprzez taryfy na materiały takie jak samochody i stal. Ponadto nadaje się do okresów przejściowych, w których pojazdy są produkowane w Stanach Zjednoczonych i wymagają niższych zwyczajów od producentów części zagranicznych.

Jako przedstawiciel ogłoszony przez Departament Handlu USA firmy amerykańskie powinny zapłacić tylko jedną służbę celną: 25% dopłaty za samochody zbudowane za granicą lub 25% cali od stali lub aluminium. Według agentów rządowych USA, przepisy powinny również dotyczyć zagranicznych producentów samochodów w Stanach Zjednoczonych. Wziął przykład Hyper BMW, ze swoją fabryką w Mercedes, Karolinie Południowej lub Alabamie.

Firmy powinny budować łańcuchy dostaw w Stanach Zjednoczonych

Zgodnie z ustawą wszystkie pojazdy, które opierają się na importowanych części zamiennych wyprodukowanych i sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych w Stanach Zjednoczonych, również ubiegają się o dwuletni okres przejściowy. Dlatego w pierwszym roku (od 3 kwietnia 2025 r. Do 30 kwietnia 2026 r.) Producenci USA i zagraniczni mogą korzystać z celnych o 3,75%. W drugim roku (1 maja 2026 r. Do 30 kwietnia 2027 r.) Zniżka wynosi 2,5% – kończy się od okresu przejściowego trzeciego roku. Ma to pomóc firmom w budowaniu łańcuchów dostaw w Stanach Zjednoczonych w ciągu dwóch lat.

Trump powiedział, że pomoże producentom producentów „w krótkim czasie”, zanim opuścił Detroit w stanie Michigan, USA w Warren, na północ od Detroit, wygłosił przemówienie w pierwszych 100 dniach swojej drugiej kadencji. General Motors, wiodący amerykański producent samochodów, Ford i Chrysler, ma siedzibę w Detroit.

Prace amerykańskich producentów zależą od importu z krajów trzecich. Niemieckie firmy eksportują również części samochodowe do Stanów Zjednoczonych na dużą skalę – zarówno dostawa od amerykańskich producentów samochodów, jak i fabryka samochodów dla amerykańskich niemieckich producentów.

Eksperci ostrzegają, że liczby sprzedaży spadają

Trump ma nadzieję przywrócić inwestycje i współpracować do Stanów Zjednoczonych poprzez swoje zasady celne. Ale eksperci ostrzegają, że taryfy prowadzą do wyższych cen samochodów i że dane sprzedaży dla amerykańskich producentów może zostać zmniejszone – w ten sposób dając niebezpieczne miejsca pracy.

Według szacunków naukowców rynkowych około połowa pojazdów sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych jest gromadzona za granicą. Nawet amerykańscy producenci produkują wiele samochodów za granicą, na przykład w Meksyku. Pojazdy zbudowane w Stanach Zjednoczonych również wahają się tylko od własnego kraju do 40% do 50%.

Zgodnie z taryfami Trumpa przedstawiciele branży wskazali również, że fabryki tych nie można przenieść do Stanów Zjednoczonych w krótkim czasie.

Amerykańscy producenci samochodów reagują pozytywnie

Howard Lutnick, sekretarz handlowy USA, powiedział The Wall Street Journal, że „umowa” Trumpa byłaby „ogromnym zwycięstwem polityki handlowej prezydenta, ponieważ nagrody firmy już wygenerowały nagrody w domu”. Tymczasem producenci, którzy inwestują i rozwijają produkcję krajową w Stanach Zjednoczonych, „pokazują sposób”.

Amerykańscy producenci samochodów witają ten krok. „Dziękujemy prezydentowi Trumpowi za jego poparcie w amerykańskim przemyśle motoryzacyjnym, a miliony Amerykanów polegają na nas”. Giełdy papierów wartościowych pozytywnie zareagowały na zwyczaje. Ceny w Azji i Europie nowojorskich zamków Wall Street wzrosły.

(TagStotranslate) Automatyczna Zölle



Source link