• Eskalacja konfliktów handlowych w Ameryce Środkowej
• Analitycy martwią się o miliardy dolarów strat sprzedaży
• Różno ryzyko recesji, chińscy reklamodawcy


Donald Trump Wojna handlowa została wywołana na początku tego miesiąca z powodu taryf w wielu krajach. Tymczasem zorganizował 90-dniowe przerwy tych dopłat, ale specjalne taryfy w wysokości do 145% nadal mają zastosowanie do głównych konkurentów Chin. Taryfy Królestwa Środkowego na towary amerykańskie wynoszą 125%.

Dollar grozi zapłaceniem miliardów dolarów sprzedaży

Wielu ekspertów ostrzega, że ​​taki konflikt zwyczajny poważnie uderzy również w gospodarkę USA. Na przykład Yuan Dla wybitnej ofiary chińscy reklamodawcy, tacy jak Temu lub Shein, prawdopodobnie zwrócą swoje wersje w dużych ilościach na Facebooku i Instagramie, biorąc pod uwagę obecny rozwój. Analitycy obawiają się, że może to spowodować sprzedaż w wysokości 7 miliardów dolarów w 2025 r.. Dla porównania: Metas osiągnął w ubiegłym roku 18,35 miliarda dolarów.

Według „CNBC” istnieje już pierwszy sygnał ostrzegawczy. Temu zmniejszył wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych. Ponadto ranking chińskich sprzedawców internetowych po tym, jak Zollhammer Trumpa gwałtownie spadł jabłko Wymienione sklepy z aplikacjami.

„Znaczenie Chińczyków dla meta-biznesowego nie można odpowiednio ocenić”, cytował CNBC analityków. „Chociaż Meta nie zapewnia podziału określonych krajów o dochodach wewnętrznych w Europie, możemy logicznie założyć, że Chiny są drugim co do wielkości źródłem przychodów z meta-użytkownika-niesamowitą pozycją dla krajów, w których Meta nie ma ani użytkownika, ani aktywnej platformy”.

Różno recesji rośnie

Ale dla tej grupy może być gorzej Mark Zuckerberg Przychodzić. To znaczy, jeśli gospodarka USA wpadnie w recesję. W ciągu ostatnich kilku dni coraz więcej analityków spieprzyło ich prognozy. Widzieć Goldman Sachs Ryzyko recesji w Stanach Zjednoczonych wynosi obecnie 35%, a S&P 30% do 35% na całym świecie, Morgan Nawet 60%.

„Jak już wspomniano, uważamy, że Meta jest szczególnie podatna na wycofanie wydatków reklamowych przez chińskich reklamodawców” – napisali analitycy Moffettnathanson. „W przypadku recesji wywołanej lub zaostrzonej przez eskalacyjne napięcia handlowe dolar będzie napotkał podwójny opór: reklamę cykliczną i cel w dół dla chińskich wydatków reklamowych”. Konsekwencje będą poważne: „naprawdę trwałe spowolnienie gospodarcze” w połączeniu z konfliktem handlowym może usunąć 23 miliardy dolarów przychodów z reklam z 2025 r. I zmniejszyć nasz zysk o 25% z 2025 r. ”.

Cele kursu dzielenia się meta są obniżone

Biorąc pod uwagę te pochodzenie, analitycy Moffettnathanson są teraz bardziej ostrożni w kwestii meta-inwestycji. Chociaż nadal klasyfikowali swój udział jako „kup”, ich cena docelowa spadła z początkowej 710 USD do 525 USD.

Edytuj finanse



Source link