Ren ma bardzo mało wody w kwietniu. Transport odczuwał konsekwencje. Ta sytuacja może się relaksować w Wielkanocy – tylko przez krótki czas.
Dobry tydzień temu, niski poziom rzeki Renu w pobliżu Guernsham
Zdjęcie © imago / hen-foto
Poziom wody na Renie wzrósł po opadach w ciągu ostatnich kilku dni. Na przykład na poziomie Ostrich w Rheingau 113 cm mierzono w sobotę rano – we wtorek poziom wody wynosił 90 cm.
Głos
00:35 minut.|.|.Michael Metzger
Florian Krekel z Renu powiedział, że to niezwykłe, że rzeka Renu wykazała już tak niskie poziomy na początku roku. „W kwietniu mamy bardzo niski poziom wody w porównaniu z dziesięcioleciami”.
W ciągu ostatnich 40 lat żaden kwiecień nie był niższy.
Cytat
Florian Krekel, WSV Ren
Cytat kończy się
W ciągu ostatnich kilku lat poziom dwóch metrów
Na szczególnie płaskim, a zatem trudnym dostępie środkowym Ren, poziomy w niedzielę spadły o 78 cm, co oznacza ogromny limit transportu.
Niska woda do żucia.
Zdjęcie © HR
Oczekuje się, że WSV ponownie wzrośnie do 118 cm w niedzielę wielkanocną. Dla porównania: w 2023 r. I kwietnia 2024 r. Poziom wody wynosił mniej niż dwa metry.
Zdjęcie © HR
Meteorolog: lekki deszcz, prawie bez topniejącego śniegu
Meteorolog zasobów ludzkich Tim Staeger wyjaśnił, że w obszarze zlewni Renu zaledwie jedna trzecia opadów w ciągu ostatnich sześciu do ośmiu tygodni. „Śnieg topi się bardzo słabo. Alpy to tylko około połowy normalnego śniegu”.
Oba czynniki prowadzą teraz do niskiej wody.
Cytat
Tim Staeger, meteorolog
Cytat kończy się
Jednak według meteorologów oczekiwane opady deszczu podczas Wielkanocy nie wystarczą, aby rozluźnić sytuację na Renu na dłuższą metę. „Musimy padać w dużym obszarze ziemi przez tygodnie. Krótkie burze i prysznice po prostu spadają na gorące kamienie”.
Wyższe koszty wysyłki
W przypadku transportu na Renu niskie wodę oznacza wyższe koszty: zwykle ołowiak z Renu ma tak mało wody, jak najnowsze, około 20 dni w roku. „Jest więc używany do transportu w celu pomocy w niskim poziomie wody” – powiedział Krekel z WSV Rhein.
Im niższy poziom wody, tym mniej może załadować statek – koszty wysyłki wzrasta, ponieważ przedsiębiorcy muszą zarezerwować fracht dla kilku statków. Ze względu na wysoki popyt na rynku marzenie o dodatkowych towarach będzie również droższe.
Według WSV, w zeszłym tygodniu statki towarowe mogły transportować tylko 30 do 40% obciążeń. Nawet podczas Wielkanocy statek może być prowadzony tylko ze zmniejszonym obciążeniem.
redagować:
Anja Engelke
audycja:
Informacje o zasobach ludzkich,
Źródło: hessenschau.de/michael Metzger/Bernd Arnold; DPA/LHE