Według obecnych badań z University of Moginz wiele młodych ludzi zajmuje się twórczymi hobby. Malowana ceramika staje się coraz bardziej popularna. Wiele miast ma teraz studia. Co sprawia, że młodzi ludzie zafascynowani tym tak zwanym „trendem babci”?
Środowy poranek podczas wakacji wielkanocnych w Main-Kinzig. Frederike Schürkämper nie miał żadnych krzeseł wkrótce po otwarciu małego studia ceramicznego na starym mieście.
Większość młodych kobiet siedzi na trzech długich stołach, trzymając w rękach pędzle i kubki, kubki, muszle Mesleya lub talerze. Półki przed złotą ścianą są wypełnione ceramicznymi lampami i różnorodnymi kolorami.
„Calachite Art” podróżuje do mediów społecznościowych
„Zacząłem, gdy zaczął się szum w sklepie ceramicznym” – powiedział Frederike, „a Schüngämper zamierzał mu powiedzieć, ale później musiał zostać odwołany, ponieważ weszło trzech studentów”. Masz szczęście: są dokładnie trzy darmowe miejsca.
Od 2016 r. Artyści niezależni organizowali rytuały ceramiczne. Wśród złych facetów na starym mieście Gelnhausen w tym czasie. Kiedy zaczęła, wciąż była pytana o takich ludzi. Z drugiej strony, wiele miast ma również trendy, a także małe dzieci, kontrole ceramiczne i terminologię, takie jak „sztuka Calachite” w mediach społecznościowych.
Frederike Schürkämper
Zdjęcie © Christiane Schwalm (HR)
„Calachite Art” jest popularna, ponieważ jest to łatwe
„Myślę, że malarstwo ceramiczne jest bardzo popularne, ponieważ jest łatwe” – powiedział Schürkämper. „Twoje oceny są bardzo szybkie”. Jeśli przyjedziesz tutaj z jej „cytrynowym złotem”, nawet nie musisz przechowywać miejsca.
Dosłownie, według motta: kto chce najpierw malować. Każdy otrzymuje małą odprawę przed zmianą koloru. Możesz wybrać gotowe ceramiczne puste miejsce z półki i zacząć.
Badania: Istnieją kreatywne hobby prawie co sekundę
Obecne badania Uniwersytetu Johanna Gutenberga potwierdzają również popularność twórczych hobby. W przypadku tego badania ponad 40% respondentów stwierdziło, że angażuje się w kreatywne hobby co najmniej raz w roku, większość z nich co najmniej raz w miesiącu.
Annika Röser uczestniczyła w zespole projektowym badawczym i wyjaśniła: „Można to powiedzieć w prawie wszystkich czynnościach twórczych głównie – czasem rzeczywiście daleko – to znaczy najczęstszych w wieku od 15 do 25 lat. Na przykład grają instrumenty, śpiewają lub tańczą”.
Głos
04:27 minut.|.|.Christiane Schwalm
Popularne są ceramiczne farby w każdym wieku
Tylko w sztuce rękodzieła, w tym ceramiki, dowodzi, że to hobby lubi działać w każdym wieku. Frederike Schürkämper też to potwierdza.
Uklękła obok krzesła i siedziała na nim mała dziewczynka, cierpliwie wyjaśniając znaczek na ceramice. Rodziny takie jak osoby starsze lub młodzi ludzie przychodzą do „Lemon Gold”. Tylko mężczyźni, jeśli powoli dostaną więcej, zwykle je przewyższają.
Zamknij głowę, pomaluj, zrelaksuj
Ale co z pasją zainspirowało tak zwane zajęcia z hobby OMI kilka lat temu? Bea siedziała przy jednym ze stolików z przyjacielem, oboje rysują kubki z szczęśliwymi uśmiechniętymi twarzami.
„Tak jest dla mnie, mogę całkowicie zamknąć ceramikę” – powiedziała. „Głowa jest cicha w porównaniu z innymi ludźmi. Dlatego zawsze relaksuję się, kiedy tu wychodzę”.
Trzech uczestników wybrało pracę do pomalowania.
Zdjęcie © Christiane Schwalm (HR)
Praca ręczna jest przeciwwagą dla cyfrowego świata …
Brzmi kusząco, aby skupić się na świecie, w którym ludzie są bombardowani wiadomościami i rozrywką.
Frederike Schürkämper postrzega również kreatywne malowanie jako przeciwwagę dla liczb: „Mamy mniej rąk i młodszych ludzi dużo pracuje nad komputerami. Dlatego myślę, że potrzebujesz rekompensaty”.
… w tym efekt infekcji
Rezultat końcowy jest często udostępniany światu wirtualnym. Annalena Röser, socjolog z University of Moginz, opowiedziała o „efekcie infekcji społecznej”.
Pojawia się, gdy kanał jest pełen filmów na temat ceramiki. Przeanalizowała: „Możesz zobaczyć, pomyśl o tym, och, chcę spróbować”.
Malowanie razem zmniejsza także samotność.
Zdjęcie © Christiane Schwalm (HR)
Trasa jest celem
Po około dwóch godzinach większość z nich była gotowa na ceramiczne „cytrynowe złoto”. Puchary, talerze i firmy pozostają w sklepie, aby spalić i można je odebrać za około tydzień. Artystka ceramiczna mówi, że nawet jeśli wszyscy ostatecznie oczekują jej domowej grafiki, produkt końcowy nie ma znaczenia.
„Wiele osób skupia się tylko na tym” – wie. „Wtedy mają to, jak powinien wyglądać obraz, i tylko to wiedzą, że nie chodzi o to”.
Friederike Schürenkamp powiedział, że w rzeczywistości sposób na dostanie się do produktu końcowego jest ważniejszy. Odtąd twoje kreatywne plastry, kreatywne łatki, a następnie wracają do życia codziennego z nową energią.