Szef DSTGB Berghegger musi odrzucić ograniczenia


Po panu Bergge Rada Federalna zatwierdziła również dług miliarda dolarów na obronę i infrastrukturę. Czy teraz wszystko będzie dobrze?

Decydować To bardzo pozytywny sygnał! Ponieważ w końcu otworzyli punkt widzenia dla gminy. Infrastruktura gnije od wielu lat z powodu braku tych pieniędzy. KFC szacuje zaległości inwestycyjne w wysokości 186 miliardów euro. Infrastruktura miejska jest centralnym układem nerwowym, który możemy teraz naprawić w naszej pracy i życiu.

Specjalny fundusz w wysokości 500 miliardów euro wystarczy, aby wyeliminować straty?

To wszystko. Kształtowanie przyszłości nie będzie długo. Ale hamowanie długów zostało również zreformowane, aby państwa federalne mogły uzyskać pożyczki w wysokości 0,35% PKB w przyszłości. Teraz nie wydalasz już swojej misji finansowania gmin. Uważamy, że jest to bardzo ważny element.

Czy wiele projektów zawiedzie, ponieważ biedniejsze gminy nie mogą wnieść pieniędzy?

To byłoby śmieszne. Dlatego: projekt Specjalne bogactwo Obowiązki należy anulować lub przekazać do państwa. Absolutnie musimy zapobiegać ponownym korzystaniu z miast strukturalnych, ponieważ mogą uczestniczyć w finansowaniu – słabe gminy są puste. Wtedy nożyczki wzrosną i musimy je połączyć.

Kto w ogóle przychodzi do pociągu: najgłośniejsza społeczność krzycząca lub najpilniejsza społeczność potrzebująca pieniędzy?

Będą bardzo jasne standardy dla tego, kto dostaje, ile pieniędzy i inwestycji wykorzystano. Moja pierwsza kwestia jest: w oparciu o populację i liczbę regionów, potrzebny jest prosty i obiektywny klucz dystrybucji, a wymagane dane są wszystkie. Po drugie, pieniądze te nie mogą przenikać rządów i biurokracji na wszystkich poziomach, ale rząd federalny potrzebuje bezpośrednich kanałów do gmin. Trzeci punkt: stałą szybkość zamiast mikropotencyjną i próbkę zamiast pełnej kontroli. Rządy federalne i stanowe powinny zaufać miastom i gminom i najlepiej wiedzieć, jak wykorzystać te fundusze na miejscu.

Według dodatkowych pożyczek dla państw federalnych: czy nie zwiększy to nierówności w Niemczech, Południu, Wschodzie i Zachodzie?

To też nie powinno się zdarzyć. Dlatego mówimy o „sumie krajów”. Prawo nadal musi być regulowane. Kraje słabsze ekonomicznie powinny być w stanie pożyczyć wyżej, aby mogły nadrobić zaległości. Mam nadzieję, że jest sprawiedliwe zrozumienie. Ponieważ wspólnym celem powinno być stworzenie równych warunków życia, a nie konfrontacja ze sobą.

Potwierdzono, że cel zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w Niemczech jest zerowy. Czy to w ogóle realistyczne dla gmin?

Uczynienie krajowego neutralnego klimatu jest ogólnym celem wszystkich odpowiedzialnych osób. I wszystkie zrozumiałe debaty na temat gospodarstw ogrzewania lub wiatrowych: nie pozwalamy, aby wszystko było rzucane na stos i zaczynamy od zera. W rezultacie tracimy tyle czasu, że już nie mamy. Ważne jest, aby dalej rozwijać istniejące struktury i synchronizować przejścia energetyczne, które są rozszerzeniem regeneracji, rozszerzeniem sieci i rozszerzeniem magazynowania energii. Aby uzyskać tempo, możemy jedynie ostrzec. Ponieważ jest to również przypadek przewidywalności i niezawodności.

I 2045?

Zgodziliśmy się na linię mety. Teraz musimy ciężko pracować, aby się z nimi połączyć. Jeśli przeniesiemy linię mety, wysiłek zniknie. Globalne ocieplenie wciąż przyspiesza. Od dawna widać dramatyczne konsekwencje.

Co powiesz na powrót rosyjskiego gazu, który powinien być używany w CDU?

Poproś jeden po drugim! Powinniśmy pozostać realistyczni. Połączenia telefoniczne Trumpa i Putina wyraźnie nie mają zawieszenia broni i nie ma harmonogramu pokoju. Moją atrakcją jest umieszczenie całej mocy na koniec tej wojny.

Rozmawialiśmy dużo pieniędzy. Co z reformą i oszczędnościami? Czy po bilionach decyzji w tym tygodniu nie potrzebujesz tego?

Nie zrobię tego! Tak, stary Bundestag spłacił wyższe długi za niezbędne inwestycje. Przyszłe rządy muszą teraz zająć się reformą i konsolidacją nowego rządu federalnego. Ponieważ ogień słomy poprzez inwestycje nie może umożliwić nam podjęcia działań. Trzeba przyznać, że porządek wydaje się dziwny i to prawda. Ale biorąc pod uwagę daną większość, jest to niemożliwe.

Jakiej reformy potrzebuje gmina?

Gdzie mam zacząć? Digitalizujmy, poziomy miejskie muszą być zaangażowane we własny nos. Jeśli jesteśmy w pełni cyfrowo, gmina może zaoszczędzić 250 milionów euro kosztów personelu rocznie! Nie ma również lokalnych urzędników, aby samochód mógł zostać przyjęty, które Federalna Administracja Transportu Samochodowego może digitalizować i scentralizować. Obywatele nie mają znaczenia. Ale gmina została skompresowana przez koszt personelu z eksplozji. Digitalizacja absolutnie wymaga szybkości.

Czy istnieją ograniczone opcje oszczędności dla funduszy obywatelskich?

Czego chcemy: w negocjacjach koalicyjnych dokonano poglądu na ukraińskie uchodźców. Każdy, kto przyjeżdża do Niemiec z Ukrainy, nie otrzymuje już dodatków obywateli, ale powinien być tym, którzy szukają azylu, a także osoby poszukujące ochrony innych krajów. Powinniśmy zapewnić standaryzację osobom ubiegającym się o azyl na poziomie europejskim. Jeśli nie możesz kupić więcej pieniędzy z kraju jako uchodźcy niż w innych krajach UE, wygrasz wiele zwycięstw. Zapobiega to migracji wewnętrznej w UE. Zapewni to znaczną ulgę.

Migrujemy tematy. Spowodowało to kontrowersje między ligą a SPD. Czy Niemcy powinni odmówić ubiegających się o azyl na granicy, nawet jeśli nasi sąsiedzi się nie zgadzają?

Liczby te są zbyt wysokie i muszą znacznie spaść. Od lat gminy od lat są ograniczone do obciążeń, dlatego nowy rząd federalny musi kontrolować problemy imigracyjne. Kontrowersyjne pytanie dotyczy ludzi, którzy jeszcze nie weszli do naszego terytorium. Czy możemy odmówić dostępu do Ciebie, ponieważ jesteś w bezpiecznym kraju? Zgodnie z prawem UE, czy to naprawdę nie pozwala na to pytanie publiczne, a sąd UE powinien wyjaśnić. Nasze przekonanie: jeśli odmówimy skontaktowania się z tymi ludźmi, będzie to decydujący sygnał dla naszych sąsiadów i może zainicjować odwrócony efekt domina. Zewnętrzne granice UE staną się decydującym limitem i bez perspektywy opuszczenia jej nie będzie już wielu ludzi.

Ile osób ubiegających się o azyl może być rejestrowane i zintegrowane przez gminy niemieckie, z 50 000 osób rocznie?

Ustawienie górnego limitu jest zbyt łatwe. Nie chcemy obejmować Genewskiej Konwencji Uchodźców i zasad azylowych UE. Nasze przesłanie jest jasne: co roku jest zbyt wielu 250 000 osób ubiegających się o azyl. Zwłaszcza, że ​​prawie nie więcej niż 25 000 osób powinno być deportowane każdego roku.

Czy będzie więcej, jeśli rząd federalny przejmie deportację?

Proponujemy Rząd federalny przejmuje deportację. Kto ma związek z międzynarodową organizacją w kraju pochodzenia? To nie jest to miasto i władze miejskie, nie stan federalny, ale rząd berliński i departamenty rządowe. Dlatego: Jeśli dana osoba jest wyraźnie związana odejściem, należy przeprowadzić odpowiedzialność do rządu federalnego i policji federalnej oraz Centrum Deportacji należy przeprowadzić. Mam nadzieję, że liga i SPD osiągną konsensus w tej sprawie w negocjacjach ligowych.

Ostatni: w jaki sposób przyszły premier Friedrich Merz z powodzeniem osiągnął porażkę Olafa Scholza – odzyskał zaufanie obywateli politycznych?

To jest misja przetrwania następnego rządu, być może ostatnia szansa. Można to zrobić w następujący sposób: rząd został ustanowiony do Wielkanocy, co zgodziło się na dwa rozwiązania dotyczące nadmiernie imigracji i finansowania. Stworzy to niezbędną bazę zaufania, aby podejmować dalsze szczegółowe decyzje w milczeniu, jak to możliwe. Umowy sojuszu powinny zebrać wytyczne, a kontrole operacyjne mogą zostać przekazane wspólnej komisji. Co najważniejsze, sztywny gorset koalicyjny, który paraliżuje poprzedni rząd, zostanie zastąpiony wzajemnym zaufaniem. Mam wrażenie, że to może się powieść.



Source link